حضور در فضا باعث تغییر ۳۷ نوع پروتئین بدن انسان می‌شود

پژوهش جدید دانشمندان نشان می دهد حضور در فضا می تواند باعث ایجاد تغییرات در بدن انسان شود. یکی از مهمترین ویژگی حضور در فضا تغییر دست کم ۳۷ پروتئین در بدن است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در نشست سالانه بیوشیمی آمریکا پژوهش های جدید در مورد واکنش سلول های […]

پژوهش جدید دانشمندان نشان می دهد حضور در فضا می تواند باعث ایجاد تغییرات در بدن انسان شود. یکی از مهمترین ویژگی حضور در فضا تغییر دست کم ۳۷ پروتئین در بدن است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در نشست سالانه بیوشیمی آمریکا پژوهش های جدید در مورد واکنش سلول های بدن در شرایط بی وزنی را ارائه کردند. به گفته محققان یافته های جدید می تواند در ماموریت های فضایی آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

در اثر شرایط ریزگرانش یک سری پاسخ ها و واکنش های استرس و فشار سلولی در بدن ایجاد میشود. طبق کشف اخیر محققان اصلاح کننده پروتئین سومو می تواند در سازگار کردن سلول ها نقش داشته باشد.

پروفسور رینا میلر، رهبر این مطالعه در این مورد می گوید: پروتئین سومو در زمان گرانش معمولی می تواند به استرس پاسخ دهد. همچنین در فرآیندهای دیگری مانند ترمیم آسیب DNA و تنظیم اسکلت سلولی دارد.

برای نخستین بار محققان اثبات کردند پروتئین سومو در واکنش سلول در شرایط ریزگرانش موثر است. دانشمندان موفق به کشف ۳۷ پروتیین شدند که طی ارتباط با پروتئین سومو با سلول های تحت تاثیر گرانش زمین سطوح بیانی را نشان دادند که تفاوت آنها با سلول هایی که تجربه گرانش داشته اند تا ۵۰ درصد متفاوت بوده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال