نمونه های سیارک بنو بعد از ۷ سال به زمین می‌رسند

نمونه سیارک بنو در ماه سپتامبر وارد زمین شده و این موضوع باعث هیجان زدگی دانشمندان شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان کانادایی اکنون منتظر نمونه‌هایی از سیارک بنو هستند که ۷ سال پس از پرتاب اکنون به زمین باز می‌گردد. قرار است این فضاپیما با رها کردن یک کپسول […]

نمونه سیارک بنو در ماه سپتامبر وارد زمین شده و این موضوع باعث هیجان زدگی دانشمندان شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان کانادایی اکنون منتظر نمونه‌هایی از سیارک بنو هستند که ۷ سال پس از پرتاب اکنون به زمین باز می‌گردد. قرار است این فضاپیما با رها کردن یک کپسول در جو زمین مواد مربوط به سطح سیارک بنو را به دست دانشمندان برساند که قدمت این مواد به زمان روزهای اولیه تشکیل منظومه شمسی مربوط است.

دومینیک ویس، زمین شناس دانشگاه کلمبیا که حتمالاً نمونه‌ای از این ماده را دریافت خواهد کرد در این مورد می‌گوید: تاکنون با مواد فرازمینی کار نکرده‌ام و به همین دلیل هیجان زیادی دارم.

ماموریت مربوط به سیارک بنو به دلایل مختلفی انتخاب شده بود. که از جمله اینکه فاصله آن برای سفر کردن مناسب بود. همچنین از زمان تولد تاکنون دست نخورده باقی مانده و فضای کافی برای قرارگیری یک فضاپیما در مدار آن وجود داشت. در مورد این موضوع می‌گوید قرار است با استفاده از این مواد تا حد امکان به گذشته بازگردیم.

محققان معتقدند سیارک ونو شامل ترکیبات آلی همانند کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن است که بررسی آنها می‌تواند نحوه آغاز حیات در زمین را ارائه کند. دانشمندان قصد دارند پس از دریافت نمونه‌ها به نحوی با احتیاط کامل از آنها استفاده کنند. همچنین دریافت کنندگان این نمونه‌ها برای استفاده از آن آموزش دیده‌اند و قرار است دستورالعمل‌های مجزایی را برای تمرین روی این قطعات انجام دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال