میلیاردها سال پیش، مریخ نیز سرسبز بوده است

یک مریخ نورد در طی بررسی های اخیر خود نشان می دهد که این سیاره زمانی سرسبز بوده است. به گزارش ناسا، بررسی های اولیه بر روی اطلاعات جمع آوری شده از سوی یک مریخ نورد کنجکاو نشان می دهد که در حدود 3.5 میلیارد سال پیش سیاره مریخ نیز سرسبز بوده است. به گزارش […]

یک مریخ نورد در طی بررسی های اخیر خود نشان می دهد که این سیاره زمانی سرسبز بوده است. به گزارش ناسا، بررسی های اولیه بر روی اطلاعات جمع آوری شده از سوی یک مریخ نورد کنجکاو نشان می دهد که در حدود 3.5 میلیارد سال پیش سیاره مریخ نیز سرسبز بوده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، به نقل از ناسا، گذار از مناطق مرطوب مریخ به سمت مناطق بیابانی آن، حوضچه هایی را در معرض دید می گذارد که در اطراف آن ها مناطقی به نام واحه وجود دارند. واحه در واقع جایی است که در کنار یک چشمه و یا چاه آب پدید می آید و نشان از وجود مناطق سرسبزی در میان بیابان دارد. بر این اساس دانشمندان ناسا بر این عقیده اند که حوضچه های پراکنده ای در حدود 100 مایلی دهانه گیل وجود دارد که اکنون توسط یک مریخ نورد کشف شده و اطلاعات مربوط به آن همچنان در دست بررسی است.

مطالعه دهانه های گیل و کوه شارپ توسط مریخ نوردان موجب می شود تا اطلاعات بیش تری را در رابطه با آن که مریخ در زمان های دور چگونه بوده است به دست آوریم. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال