زمانی که کلمات “کروم” و “فایرفاکس” را در وب‌سایت Bing جستجو می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

طبق اطلاعاتی که VentureBeat منتشر شده، اگر کاربران کلمات “Chrome” یا “Firefox” را در موتور جستجوی Bing سرچ نمایند، این موتور جستجو با آگاهی از اینکه شما از کاربران ویندوز 10 هستید، نواری مشکی رنگ را همچون تصویر زیر، در قسمت بالای نتایج جستجو نمایش داده و اعلام می‌دارد که مرورگر Microsoft Edge، انتخاب مناسب‌تری برای استفاده […]

طبق اطلاعاتی که VentureBeat منتشر شده، اگر کاربران کلمات “Chrome” یا “Firefox” را در موتور جستجوی Bing سرچ نمایند، این موتور جستجو با آگاهی از اینکه شما از کاربران ویندوز 10 هستید، نواری مشکی رنگ را همچون تصویر زیر، در قسمت بالای نتایج جستجو نمایش داده و اعلام می‌دارد که مرورگر Microsoft Edge، انتخاب مناسب‌تری برای استفاده در ویندوز 10 می‌باشد.

microsoft-edge-in-searches-800x533

ظاهرا نمایش این نوار مشکی رنگ، فعلا مخصوص شهروندان کشور آمریکا می‌باشد و هنوز مایکروسافت این کار را برای کاربران سایر کشورها انجام نداده، اما احتمالا این کار بتواند برخی از کاربران را متقاعد کند که از مرورگر Microsoft Edge در ویندوز 10 استفاده کرده و به فکر دانلود و استفاده از مرورگرهای دیگر نباشند. در حال حاضر، این مرورگر به صورت اختصاصی برای ویندوز 10 طراحی شده و به نظر نمی‌رسد که کاربران بتوانند از آن در نسخه‌های قدیمی‌تر از ویندوز و یا سیستم‌عامل‌های دیگر استفاده نمایند. همچنین این عبارت، تنها در جستجو نمایش داده می‌شود و شاید بعدها، هرگز این پیشنهاد مایکروسافت را مشاهده ننمایید.

به این تاکتیک‌ها برای جذب کاربران بیشتر، بازاریابی سایه‌دار گفته می‌شود و باید بدانید که مایکروسافت اولین کسی نیست که این کار را انجام داده، بلکه گوگل مدت‌هاست مرورگر کروم را در موتور جستجوی خود (در صورتی که از مرورگری دیگر هنگام جستجو در گوگل استفاده کنید)، تبلیغ و کاربران را به استفاده از آن دعوت می‌نماید.

اخیرا نیز مایکروسافت مورد انتقادهای شدید مدیران موزیلا قرار گرفته چرا که مرورگر Microsoft Edge در ویندوز 10 به عنوان مرورگر پیش‌فرض انتخاب شده و کاربران حتی قادر نیستند آن را تغییر دهند. این موضوع حتی در مورد افرادی که در نسخه‌های قبلی ویندوز، از کروم و یا فایرفاکس استفاده می‌کرده‌اند نیز صدق می‌کند. البته اگر بخواهیم در مورد مایکروسافت عادلانه صحبت کنیم، هم مرورگر Microsoft Edge و هم سیستم‌عامل Windows، هر دو توسط این شرکت طراحی شده‌اند و انجام چنین کاری توسط مایکروسافت، می‌تواند بسیار عاقلانه باشد چرا که این حق مایکروسافت است که بخواهد مرورگری که بیشترین سازگاری را با سیستم‌عامل خود دارد، تبلیغ و کاربران را به استفاده از آن دعوت نماید.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در ایمیلی به وب‌سایت VentureBeat، اعلام کرده که مرورگر Microsoft Edge نه تنها بیشترین سازگاری را با ویندوز 10 داشته بلکه با هدف استفاده از امکانات متعدد این ویندوز در این مرورگر و ویژگی‌هایی همچون Cortana، WebNote و Quick Answeres، طراحی شده است. این اطلاعیه‌های کوچکی که ممکن است در گوشه و کنار مرورگر دیده شود، تنها به جهت این است که کاربران بتوانند از پیشنهادهای بهتر و نرم‌افزارهایی که امکانات بیشتری را در اختیار آنها قرار می‌دهد، مطلع شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال