روشهای امنیتی بیومتریک جایگزینی مناسب برای پسوردهای معمولی

چرا امنیت رمز عبور امروزه امر مهمی تلقی میشود؟ بیماری کرونا مردم را مجبور کرده است تا به زندگی و کار بر روی دنیای دیجیتال روی بیاورند و از این روی رمز عبور و امنیت دیجیتال وارد فاز جدیدی شده  و اهمیت آن از سالهای گذشته مشهودتر گشته است. به گزارش واحد اخبار هک و […]

چرا امنیت رمز عبور امروزه امر مهمی تلقی میشود؟ بیماری کرونا مردم را مجبور کرده است تا به زندگی و کار بر روی دنیای دیجیتال روی بیاورند و از این روی رمز عبور و امنیت دیجیتال وارد فاز جدیدی شده  و اهمیت آن از سالهای گذشته مشهودتر گشته است.

به گزارش واحد اخبار هک و امنیت تکنا، افزایش امنیت رمز عبور مهمترین کاری است که افراد می توانند برای محافظت از داده های خود انجام دهند و با توجه به نزدیکی روز حریم خصوصی سال ۲۰۲۱، این روز میتواند بهانهای باشد تا ما رمزهای عبور خود را بررسی و بروز کنیم.

طبق نظرسنجی جدیدی که iProov منتشر کرده است، تقریباً 75 درصد از افراد به دلیل نقض امنیت مجبور شده اند رمز خود را تغییر دهند و 66 درصد این افراد از انجام این کار چندان دل خوشی ندارند.

این بررسی همچنین نشان می دهد که:

  •  95 درصد پاسخ دهندگان به حریم خصوصی داده های خود اهمیت می دهند.
  •  دو سوم پاسخ دهندگان از تغییر رمز عبور خود احساس نارضایتی میکنند.
  •  25 درصد از پاسخ دهندگان احساس می کنند هیچ کنترلی بر حریم خصوصی دادههای خود ندارند.

 ‏هنگام تغییر رمز عبور باید به این نکته توجه داشت که باید رمز عبور جدید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا هکرها نتوانند به راحتی به آن دستیابی پیدا کنند. این مورد بدین معناست که در رمز عبور میبایست ترکیبی از حروف، علائم و اعداد استفاده کرد. با این وجود، اکثر رمزهای عبور مورد استفاده از سادهترین ساختار ممکن بهره میبرند.

 ‏تحقیقات انجام شده توسط کمپانی مشهور امنیتی Nordpass نشان می دهد که متداولترین رمز عبور مورد استفاده پسورد “123456” است که توسط دو میلیون و ششصد هزار نفر در سراسر دنیا استفاده میشود. به دنبال آن رمزهای همچون 123456789، picture 1، 12345678، 111111، 123123،12345 و Senha بیشترین استفاده کننده را دارا میباشند.

 ‏جو پالمر مدیر ارشد شرکت iProov که در حوزه احراز هویت بیومتریک آنلاین فعالیت میکند؛ قصد دارد معضل تغییر رمز عبور را مورد بررسی قرار دهد و در این باره به خبرگزاری دیجیتال ژورنال چنین گفته: «مصرف کنندگان در دنیای مجازی و آنلاین احساس امنیت ندارند. گذر واژه ها برای محافظت از داده های خصوصی دیگر گزینه قابل اطمینان محسوب نمیشوند. تحقیقات اخیر ما تأیید میکند که بیش از نیمی از مصرف کنندگان ایالات متحده به دلیل نقضهای امنیتی مجبور شده اند چندین بار رمز عبور خود را تغییر دهند. اکنون زمان آن است تا در این زمینه خود را بروز کنیم و از حسگر تشخیص چهره بیومتریک برای حفاظت از داده های خود استفاده کنیم.

 ‏با استفاده از این رویکرد می توان اطمینان حاصل کرد شخصی که آنلاین شده همان صاحب اصلی حساب کاربری است و شخص حقیقی محسوب میشود و میتوان کارهای احراز هویت را پیش ببرد. ||||| جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری بروید.