ادعای استخراج بیت کوین در 2 ثانیه با کامپیوتر کوانتومی گوگل

گوگل مدعی شده است میتواند با کمک کامپیوتر کوانتومی خود تنها در 2 ثانیه بیت کوین استخراج کند. در حال حاضر تنها سه میلون بیت کوین استخراج نشده باقی مانده است که اگر با کامپیوترهای معمولی عمل ارزکاوی انجام شود چیزی حدود 121 سال به طول می انجامد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز […]

گوگل مدعی شده است میتواند با کمک کامپیوتر کوانتومی خود تنها در 2 ثانیه بیت کوین استخراج کند. در حال حاضر تنها سه میلون بیت کوین استخراج نشده باقی مانده است که اگر با کامپیوترهای معمولی عمل ارزکاوی انجام شود چیزی حدود 121 سال به طول می انجامد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به نقل از bitcoinist ، گوگل از طریق کامپیوتر کوآنتومی قدرتمند خود به نام Sycamore میتواند تنها در 2 ثانیه به ارزکاوی بپردازد. گوگل در سایت مدیوم استخراج سه میلیون بیت کوین مانده را تنها در 2 ثانیه به نمایش گذاشت. اما تا چه حد میتوان به این ادعا اعتماد کرد؟

از مشکلاتی که در این محاسبه مشاهده میشود میتوان به انجام این سامانه کوانتومی در محیط آزمایشگاه اشاره کرد. دور از انتظار است که گوگل بخواهد از این مکانیزم برای ارزکاوی تجاری استفاده کند. مورد دوم برآوردهای مدیوم است که خالی از ایراد نیست. زیرا مدیوم مبنای محاسبه را تولید بلوک بیت کوین در هر ده دقیقه برآورد کرده اما در واقعیت در هر بلوک ۱۲.۵ بیت کوین استخراج می شود که پیچیدگی محاسبه را افزایش می دهد.

نکته مهم دیگر نادیده گرفتن دشواری استخراج بیت کوین است که در هر ۲۰۱۶ بلوک روی می دهد. بدین ترتیب برای بلاک های بعدی ارزکاوی بسیار دشوار شده و در هر ۱۰ دقیقه تنها قادر به استخراج یک بلوک خواهیم بود. البته هنوز هیچ کامپیوتری وارد این مرحله نشده تا میزان سختی آن سنجیده شود. حتی در این صورت هم مشکل توزیع تمامی بلوک ها به وقوع می پیوندد.

حتی در صورتی که این کامچیوتر کوانتومی بتواند این ادعا را ثابت کند ، تمام ارتباطات طبقه بندی شده و محرمانه، سامانه های مالی و سیستم های مبتنی بر رمزنگاری به خطر خواهند افتاد و نیاز است تا برای مقاومت در مقابل کامپیوترهای کوانتومی به روزرسانی شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال