باج افزاری که تنها 100 دلار از شما اخاذی می‌کند

در میان باج افزارهایی که در زمان شیوع ویروس کرونا منتشر شده اند، برنامه مخربی پیدا شده که پس از نصب آن گوشی کاربر بطور کامل قفل می شود. این برنامه ناامن  CovidLock نام دارد و بصورت غیرمجاز در حال انتشار است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از neowin، […]

در میان باج افزارهایی که در زمان شیوع ویروس کرونا منتشر شده اند، برنامه مخربی پیدا شده که پس از نصب آن گوشی کاربر بطور کامل قفل می شود. این برنامه ناامن  CovidLock نام دارد و بصورت غیرمجاز در حال انتشار است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از neowin، برنامه مخرب CovidLock که در فروشگاههای غیرمجاز قرار دارد، به عنوان یک اپ ردیابی کرونا منتشر شده در حالیکه یک برنامه مخرب و یک باج افزار است که با نصب آن دیگر قادر به کنترل گوشی خود نیستید. زیرا گوشی بطور کامل قفل خواهد شد. محقق امنیتی شرکت DomainTools در مورد این باج افزار می گوید: این برنامه کاربر را الزام به تغییر چسورد می کند و در همین هنگام با حمله به لاک اسکرین دستگاه، گوشی کاربر را تحت کنترل خواهد در می آورد.

در صورت قفل شدن گوشی توسط این باج افزار کاربر به حذف اطلاعات گوشی و یا استراک عکس ها در شبکه های اجتماعی تهدید می شود. کاربر 48 ساعت وقت دارد تا چس از حمله 100 دلار بصورت بیت کوین بپردازد. از انجائیکه این برنامه زیاد پیچیده نیست، محققان توانسته اند پسورد این برنامه را (4865083501) را استخراج کرده و گوشی ها را از حالت قفل خارج کرده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال