گوشی‌هوشمند 50 دلاری Blu R1 HD تا چه اندازه می‌تواند خوب باشد؟

امسال تعدادی از بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه تولید شده توسط شرکت‌های سخت‌کوش، قیمتی نزدیک به 400 دلار داشتند. این در حالی است که 400 دلار تقریبا نصف قیمت گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های بزرگ است. برای مثال گلکسی نوت 7 سامسونگ تقربیا قیمتی دو برابر این میزان دارد. اما با این حال همان گوشی‌های مقرون به […]

امسال تعدادی از بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه تولید شده توسط شرکت‌های سخت‌کوش، قیمتی نزدیک به 400 دلار داشتند. این در حالی است که 400 دلار تقریبا نصف قیمت گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های بزرگ است. برای مثال گلکسی نوت 7 سامسونگ تقربیا قیمتی دو برابر این میزان دارد. اما با این حال همان گوشی‌های مقرون به صرفه نیز در مقایسه با گوشی هوشمند Blu R1 HD (البته به کمک یارانه‌ای که شرکت آمازون برای این محصول در نظر گرفته است) که تنها 50 دلار قیمت دارد چیزی برای گفتن نخواهند داشت.

اما مسلما این سوال پیش خواهد آمد که این گوشی هوشمند 50 دلاری چه مشخصات فنی و ویژگی‌هایی را ارائه خواهد داد؟ در جواب باید گفت که گوشی هوشمند مزبور دارای نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید موسوم به مارشملو به همراه یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و همچنین 8 گیگابایت حافظه داخلی پیشفرض است. تراشه موجود در این گوشی نیز چهار هسته‌ای بوده و دارای حداکثر فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتزی است.

در حقیقت قیمت گوشی هوشمند R1 HD از 100 دلار شروع خواهد شد اما با این حال اگر توان مقاومت در برابر تبلیغات به نمایش در آمد بر روی نمایشگر این گوشی را داشته باشید، می‌توانید آن را با پرداخت تنها 50 دلار نیز در اختیار داشته باشید. این نوع از فروش را قبلا نیز در محصولات دیگر شرکت آمازون همچون محصولات سری کیندل این کمپانی دیده بودیم. از طرفی جالب است بدانید که با پرداخت 10 دلار بیشتر می‌توانید نسخه 16 گیگابایتی (میزان حافظه داخلی) این گوشی را نیز خریداری نمایید. از سویی دیگر شاید بهتر است بدانید که این گوشی به طور پیشفرض از کارت حافظه جانبی میکرو ‌اس‌دی نیز پشتیبانی خواهد کرد. در بخش زیر می‌توانید تصاویر مربوط به این گوشی را در مشاهده نمایید:

شرکت Blu قبلا هم در زمینه فروش گوشی‌های ارزان قیمت تجربه داشته است. اما در هر صورت شاید بهتر است بدانید که این شرکت که از سال 2009 کار خود را در این عرضه شروع کرده است، گوشی R1 HD ارزان‌ترین تلفن هوشمند برای آن به حساب می‌آید. البته با توجه به قیمت ارزان آن نباید این طور نتیجه گرفت که عملکرد آن بد یا نامناسب باشد. در حقیقت اگر انتظارات خود را از این گوشی بسیار پایین آورید، در نهایت متوجه خواهید شد که عملکرد آن بسیار مناسب است. در حقیقت از دوربین یک گوشی 50 دلاری چه انتظاری خواهید داشت. این در حالی است که در صورت مشاهده تصاویر ثبت شده آن با همین رویکرد، مسلما در نهایت شگفت‌زده خواهید شد.

در هر صورت شاید R1 HD ارزان‌ترین گوشی هوشمند موجود در بازار نباشد اما می‌تواند به عنوان یکی از بهترین‌ها در این دسته لقب بگیرد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال