پرتاب ناموفق فضایی بلو اوریجین و سقوط موشک

اولین سقوط موشک فضایی مربوط به شرکت بلو اوریجین متعلق به جف بزوس روز گذشته اتفاق افتاد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روز گذشته موشک شرکت بلو اوریجین اندکی پس از پرتاب سقوط کرد. البته کپسول همراه این موشک آسیبی ندید و با چتر نجات به زمین بازگشت. این کپسول حاوی محموله […]

اولین سقوط موشک فضایی مربوط به شرکت بلو اوریجین متعلق به جف بزوس روز گذشته اتفاق افتاد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روز گذشته موشک شرکت بلو اوریجین اندکی پس از پرتاب سقوط کرد. البته کپسول همراه این موشک آسیبی ندید و با چتر نجات به زمین بازگشت. این کپسول حاوی محموله های آزمایشی بود.

پرواز فضایی بلو اوریجین بدون سرنشین انجام شد و موشک استفاده شده در آن نیز همان موشکی بود که مشتریان را در ازای پرداخت پول به به لبه فضا می برد. این موشک ها اکنون در وضعیت بررسی قرار گرفته اند.

موشک نیوشپرد تنها یک دقیقه پس از آغاز پرتاب دچار حریق در اطراف تک موتور خود شد. در این زمان با شروع عملکرد سیستم پرتاب اضطراری کپسول موشک فضاپیمای مستقر در بالای موشک رها شد. کپسول نیز پس از رها شدن بهمراه چتر در بیابان دور افتاده به زمین نشست.

به گزارش اداره هوانوردی فدرال به عنوان مسئول عمومی ایمنی در پرتاب ها این موشک سقوط کرد و آسیبی نیز ایجاد نشد. بخش تفسیر پرتاب بلواوریجین پس از این حادثه بیانیه ای صادر نکرد و تنها اعلام کرد این شرکت در پرتاب این موشک دچار ناهنجاری شد. در نهایت نیز سقوط این موشک اعلام شد. در زمان حادثه این موشک با سرعت ۱۱۲۶ کیلومتر در ساعت در ارتفاع ۸۵۰۰ متری قرار داشت. در این پرواز ۳۶ محموله آزمایشی توسط کپسول حمل میشد که نیمی از آنها تحت حمایت ناسا قرار داشتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال