بلو اوریجین طرح جدیدی برای ساخت سلول خورشیدی روی ماه ارائه کرد

ناسا طی قراردادی با بلواوریجین و پرداخت بودجه ای بالغ بر ۳۵ میلیون دلار قصد دارد فضانوردان را برای زندگی در ماه و پیمایش هر چه بیشتر در روی ماه اماده کند. قرار است بلواوریجین با استفاده از Blue Alchemists شروع به ساخت سلول های خورشیدی از خاک ماه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

ناسا طی قراردادی با بلواوریجین و پرداخت بودجه ای بالغ بر ۳۵ میلیون دلار قصد دارد فضانوردان را برای زندگی در ماه و پیمایش هر چه بیشتر در روی ماه اماده کند. قرار است بلواوریجین با استفاده از Blue Alchemists شروع به ساخت سلول های خورشیدی از خاک ماه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از موانع مهم در برابر حضور دائمی انسان در ماه تامین آذوقه و ارسال آن از زمین است. به همین دلیل استفاده از منابع محلی بسیار مورد توجه ناسا و دیگر آژانس های فضایی قرار دارد. پیش از این طرح Blue Alchemists که در آن از خاک ماه برای ساخت سلول خورشیدی استفاده میشد توسط بلواوریجین به ناسا ارائه شده بود. اکنون ناسا با این طرح موافقت کرده و قراردادی بین دو طرف منعقد شده است.

به گفته ناسا این قرارداد نوعی قرارداد نقطه بازگشت است و سرمایه گذاری در آن به پیشرفت تکنولوژی می انجامد. زیرا در آن یک طرح بالقوه به یک تکنولوژی با قابلیت تجاری سازی تبدیل خواهد شد.

در طرح Blue Alchemists ترکیبی از سنگ پوشه ها و اندازه آنها به صورت شبیه سازی شده است که در آن مواد تا ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد ذوب شده و سپس با استفاده از المترولیز جداسازی میشوند‌‌. این فرایند قابل انجام در سطح ماه است. در نهایت با خارج کردن اکسیژن فلزهایی مانند آهن ، آلومینیوم و سلیسیم استخراج خواهند شد. سیلیسیم خالص می تواند در ساخت سلول های خورشیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال