تیک آبی ایکس به عاملی برای فریب سرمایه گذاران رمز ارز تبدیل شده است

تیک آبی ایکس در دنیای رمز ارز به جای جلوگیری از کلاهبرداری به عاملی برای فریب سرمایه گذاران و سواستفاده از آنها تبدیل شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک محقق دنیای رمز ارز که در زمینه کلاهبرداری های انجام شده در آن تحقیق می کند می گوید سواستفاده از تیک آبی ایکس […]

تیک آبی ایکس در دنیای رمز ارز به جای جلوگیری از کلاهبرداری به عاملی برای فریب سرمایه گذاران و سواستفاده از آنها تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک محقق دنیای رمز ارز که در زمینه کلاهبرداری های انجام شده در آن تحقیق می کند می گوید سواستفاده از تیک آبی ایکس در حال افزایش است و هشدارهایی در این زمینه داده شده است. Zachxbt در این مورد می گوید: در حال حاضر کلاهبرداری فیشینگ توسط سازمانهای جعلی از طریق تیک آبی افزایش شدیدی داشته به طوری که کنترل آن از دسترس خارج شده است. به همین دلیل شبکه اجتماعی ایکس باید نحوه تایید افراد در حساب های دارای این نشان را مجددا بررسی کند.

این محقق اعلام کرد در ابتدا نشان آبی با هدف تایید هویت فرد و عدم جعل آن طراحی شد. اما اکنون این قابلیت به طور ناخواسته در زمینه کلاهبرداری و ایجاد بازار سیاه در این شبکه اجتماعی استفاده میشود. طبق اعلام ZachXBT در حال حاضر کلاهبرداران حساب های سرمایه گذاران را هدف قرار داده و روی حوزه رمز ارز تمرکز کرده اند.این تحلیلگر در توضیحات خود گفته است: احتمالا اعضای شبکه اجتماعی ایکس از این موضوع اطلاع ندارند. اکنون اکثر کلاهبرداران از روی حساب های تایید شده در حال فریب سرمایه گذاران رمز ارز هستند و تمرکز آنها روی این ویژگی قرار دارد.

وی با شناسایی چندین حساب جعلی در ایکس اعلام کرد ماسک به عنوان مالک ایکس باید روند تایید حساب های کاربری را بررسی کرده و آن را تغییر دهد.

از طرفی گزارش های منتشر شده نشان می دهد ایکس به دنبال تقویت سیستم تایید هویت خود است. پیش از این نیز جهل هویت در این شبکه اجتماعی باعث ایجاد مشکل در سیستم راستی آزمایی پرداخت این شرکت شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال