BMW صاحب دامنه‌ی Alphabet.com بوده و قصد ندارد آن را به گوگل بفروشد!

دیروز به تفصیل در مورد شرکت جدید Alphabet صحبت کردیم، شرکتی که قرار است گوگل و سایر شرکت‌های متعلق و وابسته به آن، همگی زیر سایه‌ی آن قرار گرفته و اهداف خود را با تلاش بیشتری دنبال کنند. اما به نظر می‌رسد همین ابتدای کار، یک مشکل بزرگ و البته عجیب پیش روی Page و […]

دیروز به تفصیل در مورد شرکت جدید Alphabet صحبت کردیم، شرکتی که قرار است گوگل و سایر شرکت‌های متعلق و وابسته به آن، همگی زیر سایه‌ی آن قرار گرفته و اهداف خود را با تلاش بیشتری دنبال کنند. اما به نظر می‌رسد همین ابتدای کار، یک مشکل بزرگ و البته عجیب پیش روی Page و Brin قرار گرفته است و آن، دامنه‌ی Alphabet.com، نامی که آنها برای شرکت خود انتخاب کرده‌اند، می‌باشد!

طبق گزارشاتی که خبرگزاری New York Times منتشر ساخته، یکی از سخنگویان کمپانی آلمانی BMW در رابطه با این دامنه اعلام کرده که Alphabet.com، بخشی ویژه‌ای از تجارت شرکت BMW را به خود اختصاص داده و این شرکت قصد ندارد این دامنه را به شرکت گوگل بفروشد. همچنین این شرکت آلمانی در مورد اینکه گوگل با نام Alphabet، برخی از مفاد قانونی مربوط به این نام تجاری را نقض نموده، هنوز هیچ اقدام فانونی انجام نداده است.

در حال حاضر، صفحه‌ی مربوط شرکت جدید Alphabet با آدرس “abc.xyz” کار خود را با توضیحات Larry Page در مورد شکل‌گیری این شرکت آغاز نموده است، اما جالب است بدانید که از زمان معرفی این شرکت، آدرس Alphabet.com در دسترس نبوده و اصطلاحا Down شده. دلیل این موضوع نیز احتمالا به خاطر ترافیک و بازدید بسیار بالا و البته غیر منتظره‌ای باشد که این روزها از این سایت به عمل می‌آید.

البته این موضوع و نام تجاری مربوط به Alphabet تنها به BMW مربوط نمی‌شود و احتمالا گوگل مشکلاتی را با سایر کمپانی‌ها نیز داشته باشد. طبق گزارشی که خبرگزاری رویترز منتشر کرده، هم‌اکنون بیش از 100 شرکت مختلف در آمریکا وجود دارد که به گونه‌ای از نام “Alphabet” در علائم تجاری خود استفاده نموده‌اند. بارزترین مورد از این شرکت‌ها نیز به کمپانی Alphabet, Inc مربوط می‌شود که از سلا 1965 در اوهایو، مشغول تولید قطعات الکترونیکی برای خودروها می‌باشد. حتی در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر نیز صفحه‌ای با اسم Alphabet@ وجود دارد که شناخته شده بوده و متعلق به فردی با نام Chris Andrikanich می‌باشد و احتمالا این روزها، خبر مربوط به آن در بسیاری از خبرگزاری‌ها، تیتر اصلی باشد. روز دهم آگوست، Chris Andrikanich در صفحه‌ی خود در توئیتر اینگونه نوشت: “خب این خبر بسیار خوبی بود برای روز دوشنبه بود…”.

هر چند این موضوع را نمی‌توان مشکلی بزرگ برای گوگل دانست; آقای Larry Page نیز پیشتر اعلام کرده که هیچ محصول تجاری قرار نیست با نام Alphabet تولید گردد و این نام همانند نام “گوگل”، یک عنوان عمومی نخواهد بود.

اما تصور می‌کنید در مورد بخش‌های دیگری که قرار است زیر سایه‌ی نام Alphabet فعالیت داشته باشند، گوگل دامنه‌ای را انتخاب کرده باشد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال