شرکت بوئینگ فضاپیمای استارلاینر خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

بویینگ بالاخره توانست در سومین تلاش خود فضاپیمای استارلاینر را با موفقیت به فضا پرتاب کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول بدون خدمه بویینک از ایستگاه کیپ کارناوال در فلوریدا و با کمک موشک اطلس v به فضا پرتاب شد. پیش از این استارلاینر در دو پرتاب گذشته دچار شکست شده […]

بویینگ بالاخره توانست در سومین تلاش خود فضاپیمای استارلاینر را با موفقیت به فضا پرتاب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول بدون خدمه بویینک از ایستگاه کیپ کارناوال در فلوریدا و با کمک موشک اطلس v به فضا پرتاب شد. پیش از این استارلاینر در دو پرتاب گذشته دچار شکست شده بود.

 یکی از آنها در سال ۲۰۱۹ و به دلیل نقص نرم افزاری اتفاق افتاده بود که در آن کپسول به یک مدار اشتباه ارسال شد. دومین شکست نیز در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد و معیوب بودن دریچه هایی در فضاپیما و تعمیرات اساسی آن باعث لغو پرتاب شد. این پرواز اخیر نیز بدون خدمه انجام گرفت. اما احتمالاً پرواز های بعدی همراه با فضانوردان خواهد بود که طی آن استارلاینر علاوه بر خدمه محموله ای را نیز از خاک آمریکا به مدار پایین زمین حمل خواهد کرد.

در حال حاضر در این پرواز تنها یک مانکن با لباس فضایی بویینگ به عنوان مسافر در فضاپیما حضور دارد. موشک اطلس v توانست به همراه یک جفت تقویت کننده موشک پرتاب امروز را بدون تاخیر انجام دهد. همچنین استارلاینر در این مأموریت مجموعه از ماموریت های مداری را انجام خواهد داد که طی آن ۲۲۶ کیلوگرم غذا و آذوقه حمل و حدود ۲۴ ساعت دیگر با ایستگاه فضایی بین‌المللی ملاقات خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال