میکروب های معده گاو قابلیت تجزیه پلاستیک دارند

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند معده گاو حاوی میکروب هایی است که می تواند پلاستیک را تخریب کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اتریشی تحقیقات جدیدی انجام دادند که طی آن متوجه فعالیت میکروب های قوی معده گاو شدند. این میکروب ها قادر هستند تجزیه پلاستیک را که کار […]

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند معده گاو حاوی میکروب هایی است که می تواند پلاستیک را تخریب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اتریشی تحقیقات جدیدی انجام دادند که طی آن متوجه فعالیت میکروب های قوی معده گاو شدند. این میکروب ها قادر هستند تجزیه پلاستیک را که کار بسیار سختی است انجام دهند. این میکروب ها در شکمبه گاو وجود دارند و قابلیت هضم انواع خاصی از مواد را دارا هستند. این باکتری های مفید می‌توانند مزیت های بسیاری داشته باشند. زیرا رژیم غذایی گاوها همیشه از جنس پلی استر های گیاهی بوده است.

سرگروه تحقیق به نام دکتر دوریس ریبیتش از دانشگاه منابع طبیعی وین می گوید: حجم زیادی از میکروب در شکمبه گاو زندگی می کند که وظیفه آن هضم غذا است. به همین دلیل ما تحقیقات خود را برای این که بدانیم این میکروب ها از طریق فعالیتهای بیولوژیکی قابل واکنش های شیمیایی برای هیدرولیز پلی استر هستند یا نه آغاز کردیم. این میکروارگانیسم ها قابلیت تجزیه مواد مشابه را داشتند. بنابراین می تواند در آینده پلاستیک را نیز تجزیه کنند. این گروه از محققان از سه نوع پلی استر استفاده کردند. اولین پلی استر به نام پلی اتیلن ترفتالات یا pet یک پلیمر مصنوعی بود که در پارچه و بسته بندی استفاده می شود. پلیمر دیگر پلی بوتیلن آدیپات ترفتالات و سوم یک ماده زیست پایه با نام پلی اتیلن فورانوات بود.

در این تحقیق از مایعات شکمبه موجود در کشتارگاه برای آزمایش میکروارگانیسم ها استفاده شد. پس از ترکیب این مایع با ۳ نوع پلاستیک مورد نظر اطلاعات جالبی به دست آمد. این میکروب ها قادر به تجزیه هر سه نوع پلاستیک بودند و در این بین آنهایی که به صورت پودر پلاستیک در آزمایش مورد استفاده قرار گرفتند زودتر تجزیه شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال