تومورهای سرطان پستان در هنگام خواب شبانه تکثیر می شوند

پژوهشگران معتقدند پیشروی سرطان پستان در هنگام خواب شبانه انجام می گیرد. بطوری که با دانستن زمان تکثیر این تومورها می توان درمان بهتری روی آنها انجام داد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش هایی در موسسه فناوری فدرال زوریخ انجام شد که طی آن زمان پیشروی سرطان پستان را بیشتر در […]

پژوهشگران معتقدند پیشروی سرطان پستان در هنگام خواب شبانه انجام می گیرد. بطوری که با دانستن زمان تکثیر این تومورها می توان درمان بهتری روی آنها انجام داد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش هایی در موسسه فناوری فدرال زوریخ انجام شد که طی آن زمان پیشروی سرطان پستان را بیشتر در هنگام خواب شبانه دانسته‌اند. به گفته این محققان سلول های سرطان پستان در شب و هنگام خواب تکثیر خواهند شد و از این طریق به سایر قسمت ها نیز منتشر می شوند.

 پیش از این تصور می شد این فرایند بیشتر در طی روز رخ می دهد. البته این بدان معنی نخواهد بود که افراد مبتلا به این بیماری نباید بخوابند. زیرا حتی اختلال در خواب نیز می تواند پیشروی این بیماری را بیشتر کند. این پژوهش با هدف کشف بهترین زمان از روز برای درمان سرطان انجام گرفته است.

 نیکولا استو از موسسه فناوری فدرال زوریخ و یکی از محققان این پژوهش می گوید: تاکنون تمامی درمان های انجام گرفته برای تومورها با هدف از بین بردن آنها بوده است و هرگز هدف قرار دادن سلول ها در یک زمان خاص مورد بررسی قرار نگرفته است. اما اکنون طی این پژوهش می دانیم که چه اتفاقی در زمان های مختلف برای سلولهای سرطانی می‌افتد و زمان مناسب برای درمان آن چه زمانی است. استو و همکاران وی پیش از این نیز پژوهش هایی در مورد سرطان پستان انجام داده بودند.

 پژوهش های قبلی محققان نشان داد سلول های توموری افراد شرکت کننده در آزمایش بیشتر در هنگام شب پیش روی میکند. به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند تحقیقات بیشتری روی سی زن مبتلا به سرطان پستان انجام دهند. به گفته آنها در این آزمایش مشخص شد ۷۸ درصد از کل سلول های توموری در گردش از نمونه های جمع آوری شده مربوط به نمونه های شبانه بوده است. یعنی زمانی که این زنان در خواب شبانه قرار داشتند.

این آزمایش به صورت مشابه روی موش هایی با چهار نوع مختلف سرطان پستان انجام شد که در آن ها نیز مشخص شد تعداد سلول های توموری در گردش در موشهای خوابیده بیش از موش های بیدار بود. احتمال تشکیل شدن تومور جدید نیز در آن زمان افزایش داشته است. به گفته محققان این نتایج منطقی به نظر می رسد زیرا سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر چرخه خواب و بیداری قرار دارد. اما پیش از این تصور میشد تومورهای سرطانی از این چرخه پیروی نمی کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال