آجرهای ساخته شده از چیپس سیب زمینی برای خانه سازی در فضا استفاده خواهد شد

محققان برای ساخت نوعی آجر از نشاسته سیب زمینی و نمک کلرید منیزیم استفاده کردند که برای ساخت خانه در فضا استفاده خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر مهندسان بسیاری تلاش دارند تا برای ساخت روی اجرام آسمانی به روش مناسبی دست پیدا کنند. تیمی از محققان که […]

محققان برای ساخت نوعی آجر از نشاسته سیب زمینی و نمک کلرید منیزیم استفاده کردند که برای ساخت خانه در فضا استفاده خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر مهندسان بسیاری تلاش دارند تا برای ساخت روی اجرام آسمانی به روش مناسبی دست پیدا کنند. تیمی از محققان که پیش از این با استفاده از خون، ادرار و خاک مریخ دست به ساخت مصالحی به نام استروکریت زده بود اکنون استارکریت را ساخته است. این ماده از نشاسته سیب زمینی و مقداری نمک ساخته میشود و نسبت به نمونه قبلی خوش طعم تر است. این تیم می گوید استار کریت به حدی محکم است که می توان از آن برای ساخت خانه استفاده کرد. مقاومت فشاری استارکریت ۷۲ مگاپاسکال است و سختی آن نیز بیشتر دو برابر بتن معمولی خواهد بود.

آلد رابرتز، از محققان ارشد این پژوهش می گوید: با توجه به اینکه نشاسته به عنوان مواد غذایی فضانوردان تولید میشود می توان از آن به جای خون استفاده کرد. فناوری های ساختمانی کنونی که توسعه یافته اند همگی به تجهیزات اضافی و انرژی قابل توجه نیاز دارند که باعث پیچیدگی ماموریت ها خواهد شد. اما استارکریت می تواند با حذف تمام این مشکلات ماموریت ها را ساده، ارزان و امکان پذیر کند. احتمالا هیچ فضانوردی علاقه ندارد تا در خانه ای که از خون و ادرار ساخته شده اقامت داشته باشد.

به گفته محققان تنها با یک کیسه ۲۵ کیلوگرمی چیپس سیب زمینی می توان حدود ۲۱۳ آجر تولید کرد. برای محاسبه بهتر می تواند گفت بک خانه سه خوابه به ۷۵۰۰ آجر نیاز دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال