بریتانیا ماهواره هایی با آنتن های چتری برای رصد زمین پرتاب می کند

بریتانیا قصد دارد با هدف رصد زمین چند ماهواره با آنتن های مشابه چتر و متصل به یکدیگر پرتاب کند. این ماهواره ها مانند بافتنی به یکدیگر متصل خواهند شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بریتانیا قصد دارد ماهواره های به اصطلاح بافتنی با انتن های چتری را برای رصد زمین و […]

بریتانیا قصد دارد با هدف رصد زمین چند ماهواره با آنتن های مشابه چتر و متصل به یکدیگر پرتاب کند. این ماهواره ها مانند بافتنی به یکدیگر متصل خواهند شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بریتانیا قصد دارد ماهواره های به اصطلاح بافتنی با انتن های چتری را برای رصد زمین و ثبت تصاویر با کیفیت بالا ارسال کند. این ماهواره ها با قابلیت هایی نظیر وزن کم و امکان ذخیره مواد با ارزش می توانند به راحتی در فضا مستقر شوند.

در حال حاضر محققان این کشور در حال توسعه این ماهواره ها برای مطالعه در مورد زمین هستند. به گفته آنان این کار تا پایان سال انجام خواهد شد. ماهواره های جدید با نام Carbsar دارای فناوری رادار بوده و می توانند از این فناوری برای مشاهده ابرها و رصد زمین استفاده کنند.

شرکت Surry satelite یکی از سازندگان این ماهواره ها در مورد آنها می گوید: ماهواره های نسل جدید قادر هستند در تمامی ساعات شبانه روز و در هر شرایط آب و هوایی قابلیت های تصویربرداری خود را ارائه کنند. فناوری رادار در آنها برای نگاه کردن به ابرها و رصد زمین استفاده خواهد شد. همچنین انتن های موجود در این ماهواره در مقابل محیط خشن فضا و تشعشعات خورشیدی از مقاومت بالایی برخوردار است. آنتن راداری آنها بهمراه یک توری از جنس تنگستن می تواند هنگام پرتاب تا شود و پس از قرار گرفتن در محل مورد نظر دوباره همانند یک چتر بزرگ باز شده و سیگنال های رادیویی را با فرکانس بالا منعکس کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال