تلاش بریتانیا برای تشکیل باشگاه 5G و کنار گذاشتن هواوی

بریتانیا تصمیم گرفت تا با اتحاد 10 کشور همراه با آمریکا زیرساخت های مربوط به اینترنت 5G را توسعه داده و از وابستگی خود به هواوی بکاهد. این کشور تا چند ماه قبل بیشترین همکاری را با شرکت هواوی برای بهره مندی از اینترنت 5G داشته است. اما در حال حاضر این مشارکت در حال […]

بریتانیا تصمیم گرفت تا با اتحاد 10 کشور همراه با آمریکا زیرساخت های مربوط به اینترنت 5G را توسعه داده و از وابستگی خود به هواوی بکاهد. این کشور تا چند ماه قبل بیشترین همکاری را با شرکت هواوی برای بهره مندی از اینترنت 5G داشته است. اما در حال حاضر این مشارکت در حال کاهش است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از Yahoo News، نخست ویزر بریتانیا دستورات لازم را برای کاهش مشارکت با هواوی تا سال 2023 صادر کرده است. این کشور اکنون به دنبال تشکیل باشگاهی است که در آن کشورهای غربی و آمریکا حضور دارند و تمرکز آنها توسعه زیرساخت های اینترنت 5G خواهد بود. این گروه که D10 نام گرفته احتمالا میزبان کشورهای آسیایی نظیر هند و کره جنوبی و همچنین استرالیا نیز خواهد بود.

آمریکا در پی تنش های بوجود آمده با پکن تلاش دارد تا کشورهای هم پیمان را مجبور کند تا از فناوری های شرکت هواوی مربوط به اینترنت 5G در زیرساخت های خود استفاده نکنند. بریتانیا پیش از این علاقه خود را به استفاده از تجهیزات ارزان و کارآمد هواوی نشان داده و تاکنون 35 درصد از زیرساخت ها را با استفاده از تجهیزات شرکت هواوی راه اندازی کرده بود. اما در حال حاضر همه چی تغییر کرده و بریتانیا تلاش دارد تا جایگزین مناسبی برای هواوی پیدا کند. از گزینه های جایگزین نیز شرکت هایی چون اریکسون سوئد و نوکیا می توان نام برد. هر چند که این جایگزینی می تواند ضررهای مالی بسیاری را به همراه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال