پرتاب مداری بریتانیا با شکست همراه شد

نخستین پرتاب مداری از خاک بریتانیا و توسط یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۴۷ شرکت ویرجین اوربیت با شکست همراه بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روز گذشته قرار بود ۹ ماهواره توسط شرکت ویرجین اوربیت از پایگاه فضایی کورن وال بریتانیا به مدار ارسال شود. این پرتاب که نخستین پرتاب مداری از […]

نخستین پرتاب مداری از خاک بریتانیا و توسط یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۴۷ شرکت ویرجین اوربیت با شکست همراه بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روز گذشته قرار بود ۹ ماهواره توسط شرکت ویرجین اوربیت از پایگاه فضایی کورن وال بریتانیا به مدار ارسال شود. این پرتاب که نخستین پرتاب مداری از خاک این کشور محسوب میشد نتوانست با موفقیت به پایان برسد.

با وجودی که بریتانیا در مقام دوم ساخت ماهواره در جهان قرار دارد اما برای ارسال آنها به مدار به شرکت های خصوصی و آژانس های دولتی دیگر کشورها نیاز دارد.

به همین دلیل پرتاب دیروز از خاک این کشور می توانست آغازگر عصر جدیدی برای این کشور در زمینه پرتاب ماهواره محسوب شود. طبق گزارش منتشر شده هواپیمای بویینگ که حامل ۹ ماهواره بود در پرواز نخست با موفقیت عمل کرد. چند دقیقه پس از رها سازی نیز مرحله اول موشک جدا شد. درست در این زمان پرتاب با مشکل مواجه شد.

در این زمان پخش زنده و توییت های ویرجین اوربیت چندان درست نبود. با وجود کاهش ارتفاع موشک، مجری در این باره توضیحاتی ارائه نکرد و توضیحاتی در مورد گمراه کننده بودن داده های موشک داد. حتی چند دقیقه بعد نیز ویرجین اوربیت در توییتر اعلام کرد ارسال ۹ ماهواره با موفقیت انجام شد.

اما واقعیت چنین نبود. حدود نیم ساعت پس از رهاسازی این شرکت ایجاد مشکل را در توییتر تایید کرد و اعلام کرد موشک لانچر وان حامل ماهواره ها دچار نقص فنی شد. بنظر می رسد در همان لحظه ویرجین اوربیت متوجه نقص فنی شد اما جزییاتی از آن ارائه نکرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال