همکاری بریتانیا و عربستان سعودی برای استفاده از انرژی خورشیدی در مدار زمین

برنامه جدید بریتانیا دریافت انرژی خورشیدی از مدار زمین و ارسال آن است. در این پروژه بریتانیا با عربستان سعودی همکاری خواهد کرد. قرار است با تبدیل نور خورشید به امواج رادیویی به دریای شمالی فرستاده شده و از آن برق تولید شود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طرح بریتانیا مربوط به […]

برنامه جدید بریتانیا دریافت انرژی خورشیدی از مدار زمین و ارسال آن است. در این پروژه بریتانیا با عربستان سعودی همکاری خواهد کرد. قرار است با تبدیل نور خورشید به امواج رادیویی به دریای شمالی فرستاده شده و از آن برق تولید شود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طرح بریتانیا مربوط به ارسال ۲۴ ساعته انرژی خورشیدی به زمین است. طراح این روش نیز شرکت Space Solar است و این شرکت قصد دارد

پنل هایی را به وسعت ۱.۵ کیلومتر و به وزن ۲۰۰۰ تن توسط ربات ها در مدار زمین قرار دهد. سپس برای ارسال آن به زمین الکتریسیته به امواج رادیویی تبدیل خواهد شد. شبکه ای از آنتن ها با وسعت ۱.۵ کیلومتر روی زمین با دریافت این امواج آن را به برق تبدیل می کند. این طرح با حمایت های مالی عربستان سعودی انجام خواهد شد. همچنین جمع آوری امواج رادیویی در دریای شمال نیز توسط عربستان سعودی برنامه ریزی خواهد شد.

میزان هزینه این طرح ۷ میلیون پوند است و هر یک از طرفین مبلغ ۳.۵ میلیون پوند برای آن هزینه خواهند کرد. البته پیاده سازی این روش بیش از ده ها میلیارد پوند هزینه خواهد داشت و تکمیل آن نیز تا سال ۲۰۴۰ طول می کشد.

سم ادلن، یکی از بنیانگذاران Space solarدر ابن مورد می گوید: همکاری مهم انجام گرفته در آینده تاثیر زیادی روی حذف آلودگی ها و تامین انرژی خواهد داشت. این طرح می تواند به ایجاد منبع انرژی جدید و تعیین کننده بیانجامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال