تاسیسات مرکز تولید انرژی هسته‌ای انگلیس مورد حمله سایبری قرار گرفت

ستاد ارتباطات فدرال انگلیس (GCHQ) از یک حمله سایبری به یک شرکت‌ فعال در زمینه تولید انرژی هسته‌ای انگلیس خبر داد. اکنون مرکز امنیت سایبری ملی در انگلیس در حال کمک رسانی به این شرکت است تا بتواند سامانه‌های خود را از هکرها پس بگیرد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، تاسیسات شرکت فعال […]

ستاد ارتباطات فدرال انگلیس (GCHQ) از یک حمله سایبری به یک شرکت‌ فعال در زمینه تولید انرژی هسته‌ای انگلیس خبر داد. اکنون مرکز امنیت سایبری ملی در انگلیس در حال کمک رسانی به این شرکت است تا بتواند سامانه‌های خود را از هکرها پس بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، تاسیسات شرکت فعال انرژی هسته‌ای انگلیس هک شد. در گزارش سازمان گسترش انرژی هسته‌ای این کشور امده است: یک بخش مهم در تولید انرژی هسته‌ای مورد حمله سایبری قرار گرفت. بطوری که برای بازیابی خواستار کمک از مرکز امنیت سایبری شده‌اند. این حمله تنها حمله ی موفق به تاسیسات هسته‌ای این کشور بوده و خسارات آن هنوز مشخص نشده است. در مورد تهدید امنیت عمومی صحبتی به میان نیامده است. به همین جهت این موضوع نگران کننده بنظر میاید.

پیش از این حملات سایبری دیگری نیز به تاسیسات هسته‌ای کشورهای مختلف صورت گرفته است. مقامات هندی نیز از حمله به تاسیسات هسته‌ای در این کشور در تاریخ سپتامبر 2019 خبر داده بودند. نیک کارتر (Nick Carter) رییس ستاد دفاع انگلیس در این مورد گفته است: ما هر روزه در جنگ سایبری قرار داریم و حملاتی از جانب روسیه و دیگر کشورها انجام می‌گیرد. مرکز امنیت سایبری این کشور در سال گذشته حدود 658 حمله را دفع کرده و اکثر آنها از دولت هایی مانند روسیه، چین، ایران و کره شمالی صورت گرفته بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال