مسواک زدن می‌تواند از کوچک شدن مغز جلوگیری کند

به گفته دانشمندان می‌توان با کمک مسواک زدن از کوچک شدن مغز و زوال عقل جلوگیری کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات جدید نشان می دهد رعایت بهداشت دهان و دندان نقض مهمی در سلامت مغز دارد. به طوری که مطالعات اخیر می گویند این امر در نهایت باعث جلوگیری از […]

به گفته دانشمندان می‌توان با کمک مسواک زدن از کوچک شدن مغز و زوال عقل جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات جدید نشان می دهد رعایت بهداشت دهان و دندان نقض مهمی در سلامت مغز دارد. به طوری که مطالعات اخیر می گویند این امر در نهایت باعث جلوگیری از زوال عقل خواهد شد. دانشمندان ژاپنی معتقدند افرادی که مسواک زدن را منظم انجام می دهند در هیپوکامپ خود سلول های عصبی بیشتری دارند. همچنین در این تحقیقات به ارتباط بین بیماری‌های لثه و از بین رفتن ماده خاکستری در مغز نیز اشاره شده است. بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به دندانپزشک می تواند در پیشگیری از زوال عقل و ابتلا به بیماری هایی نظیر آلزایمر موثر باشد.

دکتر سائوشی یاماکوچی، نویسنده اصلی این مقاله می گوید: در حالی که بیماری های التهابی لثه که در اثر آن دندان دچار مشکل شده و می افتد بسیار شایع است. از این رو ارتباط آن با زوال عقل باید مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین شرایط دندان ها روی سلامت ناحیه مغزی و تفکر نقش مهمی خواهد داشت.

در این تحقیق به حفظ سلامت دندان و نه فقط حفظ دندان اشاره شده است. بیماری شدید لثه با آتروفی مغز در ارتباط بوده و باید کنترل بیماری لثه و بیماری های آن از طریق مراجعه منظم انجام شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال