ساخت نوعی پروتکل ارتباطی برای محافظت از حریم شخصی افراد

محققان نوعی پروتکل ارتباطی ساخته‌اند که می‌تواند به طور تضمین شده از حریم شخصی افراد محافظت کند. در حال حاضر امنیت ارتباطات سیستم ها از طریق رمزنگاری انجام می گیرد اما این عملیات به طور تضمین شده نمی تواند امنیت آنها را برقرار کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Interesting […]

محققان نوعی پروتکل ارتباطی ساخته‌اند که می‌تواند به طور تضمین شده از حریم شخصی افراد محافظت کند. در حال حاضر امنیت ارتباطات سیستم ها از طریق رمزنگاری انجام می گیرد اما این عملیات به طور تضمین شده نمی تواند امنیت آنها را برقرار کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Interesting Engineeringا، محاسبات کوانتومی در آینده می‌تواند برای سیستم های رمزنگاری کنونی یک تهدید به حساب بیآید. در حال حاضر با افزایش ارتباط میان افراد و همچنین دستگاه های مختلف امنیت این ارتباط تنها از طریق ابزارهای پیشرفته محقق خواهد شد. پژوهشگران برای تضمین امنیت اطلاعات روش های رمزگذاری جدیدی را پایه گذاری کردند که همگی بر اصول مکانیک کوانتومی مبتنی هستند. محققان در دانشگاه بازل و ETH در سوئیس پروتکل ارتباطی ای را توسعه دادند که می تواند در مقابل حملات سایبری کامپیوتر های کوانتومی مقاوم باشد. پروتکل جدید می ‌تواند داده های مربوط به دستگاه های جعبه سیاه را در امنیت کامل تضمین کند. کامپیوتر های کوانتومی که درون جعبه های سیاه قرار دارند از لحاظ صدا و نور غیر قابل نفوذ هستند.

محققان سازنده این پروتکل می گویند: در این پروتکل ارتباطی امکان پیاده سازی آزمایشی وجود ندارد زیرا در دستگاه‌هایی که از جعبه سیاه استفاده می کنند تشخیص اطلاعات بسیار دقیق و کارآمد است. به همین دلیل اگر واحدهای اطلاعاتی غیر قابل تشخیص باشند حمله سایبری نیز تشخیص داده نخواهد شد. در این پروتکل با ضعیف کردن اطلاعات توسط نویزهای مصنوعی می توان این مشکل را برطرف کرد. همچنین نویز ها می توانند میزان کارآمدی مورد نیاز این دستگاه‌های تشخیص اطلاعات را کاهش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال