ساخت نوعی چیپ یکپارچه که می تواند اطلاعات را از طریق نور با سرعت بالا انتقال دهد

محققان سوئیسی نوعی چیپ طراحی کردند که می تواند از طریق نور و با سرعت بسیار بالا اطلاعات را منتقل کند. این چیپ می‌تواند در آینده و در شبکه های فیبر نوری باعث افزایش سرعت انتقال دیتا شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Tech Xplore، محققان موسسه فناوری […]

محققان سوئیسی نوعی چیپ طراحی کردند که می تواند از طریق نور و با سرعت بسیار بالا اطلاعات را منتقل کند. این چیپ می‌تواند در آینده و در شبکه های فیبر نوری باعث افزایش سرعت انتقال دیتا شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Tech Xplore، محققان موسسه فناوری زوریخ نوعی چیپ طراحی کردند که در آن سیگنال های الکترونیکی به سیگنالهای نوری تبدیل می شوند. همچنین این چیپ ها می توانند داده ها را از طریق اینترنت با سرعت بالاتر انتقال دهند.

از دیگر مزیت های تولید این چیپ می تواند پیشرفت در زیرساخت های ارتباطی نوری مانند شبکه‌های نوری باشد. محقق این پروژه می گوید: در حال حاضر تبدیل سیگنال های الکترونیکی به سیگنال های نوری در تراشه های جداگانه اتفاق می‌افتد و همین امر کیفیت سیگنال و محدودیت سرعت را به دنبال خواهد داشت. اما در چیپ جدید تولید نور و تبدیل سیگنال های الکترونیکی و امواج نور بدون کاهش کیفیت و در ابعاد بسیار کوچک اتفاق می‌افتد.

تراشه های تولید شده به دلیل ابعاد بسیار کوچک می توانند مدارهای یکپارچه از لایه‌های فوتونیک و الکترونیکی تولید کنند. همچنین لایه فوتونیک بر روی این چیپ ها می تواند از یک تعدیل کننده شدت پلاسما استفاده کند. این تعدیل کننده مبتنی بر ساختارهای فلزی با هدایت نور می تواند سرعت بالایی را در انتقال اطلاعات به وجود آورد. چهار سیگنال در هنگام ورود با هم ترکیب می شوند و یک سیگنال الکتریکی برق قدرتمند را تشکیل می دهند. در آزمایش اولیه از این چیپ محققان توانستند به سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال