ساخت نوعی مودم اینترنت کوانتومی با کمک آینه

پژوهشگران فیزیک کوانتومی علاوه بر محاسبات کوانتومی، اینترنت کوانتومی را نیز توسعه داده اند. اخیراً دانشمندان موفق شدند تا فناوری ای را ایجاد کنند که در آن مودم های کوانتومی نیز مورد استفاده قرار گیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اینترنت کوانتومی نوع اینترنت است که از نوع کنونی امنیت بالاتری داشته و همچنین […]

پژوهشگران فیزیک کوانتومی علاوه بر محاسبات کوانتومی، اینترنت کوانتومی را نیز توسعه داده اند. اخیراً دانشمندان موفق شدند تا فناوری ای را ایجاد کنند که در آن مودم های کوانتومی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اینترنت کوانتومی نوع اینترنت است که از نوع کنونی امنیت بالاتری داشته و همچنین امکان هک آن وجود نخواهد داشت. دانشمندان بسیاری علاوه بر روی کامپیوترهای کوانتومی تجاری و عملی توسعه اینترنت کوانتومی را نیز در دستور کار خود قرار داده اند.

آندریاس رایزر، فیزیکدان موسسه ماکس پلانک در آلمان در مورد اینترنت کوانتومی در آینده و برای ارتباط کامپیوترهای کوانتومی گفته است: به زودی اینترنت کوانتومی برای ارتباط مورد استفاده قرار می گیرد و قادر است قدرت محاسباتی کامپیوترهای کوانتومی را نیز افزایش دهد.

دانشمندان همچنین توانستند با استفاده از فیزیک کوانتومی فوتون های نوری را برای ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار دهند. بدین ترتیب امکان استفاده از شبکه های فیبر نوری کنونی نیز در اینترنت کوانتومی فراهم خواهد بود.

برای استفاده از اینترنت کوانتومی از عنصر شیمیایی اربیوم و الکترون های آن استفاده شده که تمایل زیادی به جهش کوانتومی ندارد. به همین دلیل محققان برای ساخت مودم های قابل استفاده در اینترنت کوانتومی از اتمهای اربیوم و فوتون های اینفرارد در حال حرکت استفاده کردند. همچنین درون این مودم ها نوعی کابینت آینه مینیاتوری قرار داده شده که از سیلیکات ایتریوم ساخته شده است و دمای آن نیز تا منفی ۲۷۱ درجه سلسیوس کاهش یافته است.

کریستال خنک شده اتمهای اربیوم تا حدودی پایدار بود و می توانند به صورت تعاملی دهها هزار بار فوتونهای اینفرارد را پرتاب کنند وجود آینه ها در این سیستم پرتاب کوانتومی را تا 60 برابر سریع‌تر می‌کند. این پرش امکان انتقال اطلاعات را نیز فراهم خواهد کرد. البته هنوز انتقال اطلاعات با مشکلاتی مواجه است و دانشمندان سعی دارند تا راه حل های جدیدی را برای آن پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال