ساخت نوعی موتور موشک که بدون سوخت فسیلی کار می‌کند

محققان چینی موفق به ساخت نوعی موتور هوشمند شده اند که بدون سوخت فسیلی کار می کند. بدین ترتیب امید به داشتن سفرهای هوایی بدون تولید کربن قوت گرفته است. سوخت این موتور از نوعی پلاسمای یونیزه شده بدست می آید. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، ساخت نوعی موتور موشک که از […]

محققان چینی موفق به ساخت نوعی موتور هوشمند شده اند که بدون سوخت فسیلی کار می کند. بدین ترتیب امید به داشتن سفرهای هوایی بدون تولید کربن قوت گرفته است. سوخت این موتور از نوعی پلاسمای یونیزه شده بدست می آید.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، ساخت نوعی موتور موشک که از سوخت فسیلی استفاده نمی کند می تواند به تولید کربن کمتر کمک کند. در این موتور ریزموج ها هوا را فشرده و یونیزه کرده و در نهایت نوعی پلاسما تولید می شود که به عنوان سوخت موتور موشک استفاده خواهد شد. این موتور هنوز آزمایش های عملی را پشت سر نگذاشته است. پژوهشگران امیدوارند بتوانند از این نوع موتور در هواپیماهها نیز استفاده کنند.

جاو تانگ، محقق این پژوهش از دانشگاه ووهان می گوید: دوام این موتور نسبت به موتورهای فسیلی بهتر بوده و در آینده جایگزین ان خواهد بود. موتورهایی که ما تولید خواهیم کرد کمک زیادی به محیط زیست و گرمایش زمین خواهد کرد. موتورهایی با سوخت فسیلی که در هواپیما و خودروها کاربرد دارند سهم زیادی در گر کردن زمین دارند، در حالیکه موتورهای جدید نیاز به سوخت فسیلی ندارند و کربن نیز تولید نمی کنند.

 بطور کل سفرهای هوایی سهم زیادی در تولید گازهای گلخانه ای دارند. آمارها نشان می دهد که این سفرها و همچنین موشک های نظامی  در تولید 2.5 درصد از گازهای گلخانه ای سهیم هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال