ساخت شهر مریخی تا 20 سال آینده

ایلان ماسک درباره جزئیات سفر به مریخ و ایجاد شهری پایدار در آنجا صحبت هایی به میان آورده است. به گفته او در حدود 20 سال طول خواهد کشید تا انسان بتواند در مریخ شهری را ایجاد کند؛ چرا که رسیدن به همچین هدفی نیازمند موشک ها و محوله های زیادی است که آن را […]

ایلان ماسک درباره جزئیات سفر به مریخ و ایجاد شهری پایدار در آنجا صحبت هایی به میان آورده است. به گفته او در حدود 20 سال طول خواهد کشید تا انسان بتواند در مریخ شهری را ایجاد کند؛ چرا که رسیدن به همچین هدفی نیازمند موشک ها و محوله های زیادی است که آن را زمان بر می کند. به گفته او یک میلیون تن محموله جهت ساخت این شهر مورد نیاز است که با توجه به اینکه زمین و مریخ فقط هر دو سال یک بار در یک صف قرار می‌گیرند؛ تامین این مقدار از محموله برای پایگاه “Mars Base Alpha” در مریخ، دست کم 20 سال زمان می خواهد.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، ایلان ماسک اخیرا در توئیتی اعلام کرده است که هزار موشک برای ایجاد یک شهر پایدار در مریخ مورد نیاز است و هزینه پرتاب هر استارشیپ با هدف توسعه یک شهر پایدار در مریخ حداقل دو میلیون دلار خواهد بود و حدود هزار استارشیپ برای تحقق این شهر نیاز است. او به ارائه برنامه زمانبندی شده ای در این رابطه پرداخته است که در خوشبینانه ترین حالت، انسان تا 20 سال آینده به این شهر مریخی دست خواهد یافت. ناسا و اسپیس‌ایکس در این ماموریت با یکدیگر همکاری می کنند و قرار است تا سال 2024 فضانوردان و خدمه هایی در راستای این هدف به مریخ فرستاده شوند.

به ادعای ماسک، استارشیپ های ساهته شده توسط او و شرکتش قادرند تا 100 تن بار را حمل کنند و قابلیت چندبار مصرف بودن آن ها نیز در این راستا بسیار کمک کنده است و این نشان می دهد که اگر این شرکت بتواند به تعداد بیش تری اسپیس ایکس بسازد، این فضاپیما ها بیش تر از موشک های فالکون این شرکت می توانند در راستای این ماموریت مورد استفاده باشند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال