ساخت پهپاد خودکار جدید با قابلیت پرواز از درون زیردریایی

یه شرکت فناوری به نام SpearUAV پهپاد خودکار جدیدی ساخته که قادر است پرتاب خود را از درون یک زیردریایی یا دیگر سکوهای های شناور آغاز کند. به گفته شرکت سازنده این اولین پهپادی است که قادر است برای آگاهی از موقعیت فراتر از خط دید پرواز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

یه شرکت فناوری به نام SpearUAV پهپاد خودکار جدیدی ساخته که قادر است پرتاب خود را از درون یک زیردریایی یا دیگر سکوهای های شناور آغاز کند. به گفته شرکت سازنده این اولین پهپادی است که قادر است برای آگاهی از موقعیت فراتر از خط دید پرواز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا ،یکی از ایرادهای اساسی زیردریایی‌ها عدم توانایی آنها در رصد آنچه بالای موج و فراتر از افق پریسکوپ قرار دارد است. اگرچه آنها مزیت استراتژیک و تاکتیکی بزرگی دارند اما مدت هاست که با چنین مشکلی مواجه هستند. طی سال‌های گذشته روش های مختلفی برای افزایش وسعت دید زیردریایی ها آزمایش است.

 در این بین برای افزایش دید بادبادکها هوا چرخ ها و هواپیما هایی از زیردریایی به هوا ارسال شدند. اما همه آنها برای پرتاب نیاز به حضور در سطح آب داشتند. در سال‌های اخیر نیز تلاش شده است تا از پهپادهای قابل پرتاب از زیر آب استفاده شود. به همین دلیل شرکت SpearUAV تلاش کرده است تا پهپاد جدیدی به نام Ninox 103 بسازد که قابلیت معلق شدن در محیط و امکان بررسی آن را خواهد داشت.

 این پهپاد با قرارگیری در یک کپسول در زیر دریایی به صورت شناور در سطح آب قرار میگیرد و حتی قادر است طی ۲۴ ساعت قبل از پرتاب نیز به صورت غیر فعال باقی بماند. همچنین می تواند حدود ۴۵ دقیقه در برد ۱۰ کیلومتری در هوا باقی بماند. علاوه بر آن ظرفیت باربری آن یک کیلوگرم است. برای شناسایی نیز حسگر های الکترو اپتیکال/ مادون قرمز در آن تعبیه شده است و با کمک سیستم هوش مصنوعی می تواند شناسایی بهتری انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال