ساخت نوعی میکروربات جدید برای بررسی موتور هواپیما

محققان چینی نوعی کرم خاکی رباتیک ابداع کرده‌اند که می‌تواند برای بررسی لوله های پرپیچ و خم موتور هواپیما مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر به علت هزارتو بودن این لوله های مربوط به مایعات و گازها بررسی موتور هواپیما برای مهندسان کاری بسیار پیچیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

محققان چینی نوعی کرم خاکی رباتیک ابداع کرده‌اند که می‌تواند برای بررسی لوله های پرپیچ و خم موتور هواپیما مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر به علت هزارتو بودن این لوله های مربوط به مایعات و گازها بررسی موتور هواپیما برای مهندسان کاری بسیار پیچیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان بخش رباتیک روش جدیدی را با الهام از کرم خاکی ابداع کردند که می تواند داخل لوله های پیچیده موتور هواپیما حرکت کند. این کرم خاکی رباتیک به راحتی می تواند لوله های پیچیده موتور هواپیما را بررسی کند.

هوی چان ژائو، مهندس مکانیک و محقق این پروژه می گوید: در حال حاضر در بازرسی موتور هواپیما از روش‌های زمان‌بر استفاده می‌شود و تنها برخی مهندسان ماهر توانایی انجام آن را دارند. اما ما قصد داریم در آینده با هدف صرفه جویی در زمان از ربات هایی برای این کار استفاده کنیم.

این ربات با الهام از کرم خاکی میتواند از بارهای الکتریکی استفاده کرده و مسیر خود را در یک لوله بالا رود. اندازه این ربات حدود ۴۷ میلیمتر است و با سرعتی که دارد می تواند طول بدن انسان را تنها در یک ثانیه طی کند. برخی بخش های این ربات امکان اتصال با آهنربا را دارند. اما اپراتور نیز می تواند طراحی موردنظر خود را پیاده سازی کند.

 این ربات خزنده می تواند در خط لوله موتور هواپیما و برای بازرسی های لازم از موتور مورد استفاده قرار بگیرد. پیش از این نیز ربات هایی برای بازدید از لوله های میلیمتری طراحی شده بودند اما همه آنها به دلیل استفاده از چرخ یا روش های نامناسب برای حرکت در لوله های موتور چندان عملکرد مناسبی نداشتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال