ساخت رباتی که از هوای تحت فشار برای حرکت استفاده می کند

محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی ربات بدون الکترونیک ابداع کردند که تنها با کمک هوای تحت فشار می تواند فعالیت کند. این ربات از نوع ربات نرم بوده و برای MRI و محیط هایی مانند کاوش معدن قابل استفاده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، ساخت ربات های […]

محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی ربات بدون الکترونیک ابداع کردند که تنها با کمک هوای تحت فشار می تواند فعالیت کند. این ربات از نوع ربات نرم بوده و برای MRI و محیط هایی مانند کاوش معدن قابل استفاده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، ساخت ربات های نرم بسیار آسان بوده و با قابلیت فشرده سازی امکان کاوش در مکان های سخت را دارا هستند. در این ربات ها از قطعاتی مانند صفحات مدار، دریچه و پمپ استفاده می شود. این ربات های سنتی دارای اجزای سنگین بوده و اجزای آن ها در خارج از بدنه نصب می شود.

ربات ساخته شده توسط مهندسان دانشگاه کالیفرنیا یک ربات چهار پا است که بدون هیچ قطعه الکترونیکی کار میکند. سیستم استفاده شده در این ربات از نوع پردازنده پنوماتیک است که در ساخت لوله و شیرآلات نرم استفاده می شود. وزن این سیستم بسیار کم بوده و هزینه ساخت آن نیز بسیار پایین است. انرژی استفاده شده در این ربات نیز همان هوای تحت فشار است. در ساخت این ربات از سلول های استوانه ای پنوماتیک استفاده شده که در اثر فشار هوا خم میشود و بدین ترتیب باعث حرکت این ربات به سمت جلو و یا تغییر جهت آن خواهد شد.

مایکل تی تولی از سازندگان این ربات می گوید: در این روش می توان برای ساخت مغز یک ربات پیچیده استفاده کرد. در واقع با استفاده از انرژی هوا ساده ترین سیستم عصبی در ساخت این ربات استفاده شده است.

ساخت این ربات در آینده می تواند گامی به سوی ساخت ربات های مستقل از الکترونیک باشد. استفاده از این فناوری در دستگاه‌هایی مانند ام آر آی و کاوش معدن که امکان استفاده قطعات الکترونیکی وجود ندارد بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین می توان از آن برای ساخت اسباب بازی ها با کمترین هزینه استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال