ساخت نوعی عضله پوشیدنی با هدف افزایش قدرت بازوها

محققان با هدف تقویت زور بازوی افراد نوعی گجت پوشیدنی طراحی کرده‌اند که می تواند در افراد ناتوان باعث افزایش قدرت بازوها شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ETH زوریخ نوعی عضله پوشیدنی طراحی کرده‌اند که می‌تواند برای افراد دارای ضعف ناتوانایی جسمی و یا حتی افراد سالم به کار […]

محققان با هدف تقویت زور بازوی افراد نوعی گجت پوشیدنی طراحی کرده‌اند که می تواند در افراد ناتوان باعث افزایش قدرت بازوها شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ETH زوریخ نوعی عضله پوشیدنی طراحی کرده‌اند که می‌تواند برای افراد دارای ضعف ناتوانایی جسمی و یا حتی افراد سالم به کار رود. در حال حاضر پوشیدنی های مخصوص و ربات ها با هدف کمک به عضله ها در حال توسعه هستند. این بار عضله پوشیدنی طراحی شده جدید نیز می تواند باعث افزایش قدرت بازوی فرد شود.

تاکنون پوشیدنی های پزشکی بسیاری برای بهبود قدرت افراد ناتوان و کم توان در پیاده روی ساخته شده بود. اما گجت پوشیدنی جدید می‌تواند قدرت بازوی افراد را بهبود بخشد. نام این عضله پوشیدنی Myoshirt است که تمرکز اصلی آن روی افزایش قدرت بازوها و بالاتنه کاربر خواهد بود. حسگر های مخصوص درون این دستگاه با شناسایی حرکات کاربر می تواند عملکرد خود را نشان دهد. به گفته محققان این عضله پوشیدنی همانند یک تاندون مکمل و اضافی عمل خواهد کرد تا فرد بتواند بالاتر از سطح خود ظاهر شود.

 آزمایش هایی نیز با کمک این عضله پوشیدنی انجام شده که همگی آنها مثبت ارزیابی شده اند. به عنوان مثال ده نفر از داوطلبان حاضر در آزمایش این پروژه اکنون می توانند در مدت زمان طولانی تری به تمرینات ورزشی بپردازند. حتی یک داوطلب با مشکل دیستروفی عضلانی در زمان استفاده از این پوشیدنی از افزایش ۶۰ درصدی استقامت استفاده کرده و به تمرین پرداخت. به گفته محققان ETH زوریخ حتی افراد معمولی نیز می‌توانند از این عضله پوشیدنی نسبت به قبل ۳۰ درصد بیشتر به تمرین بپردازند. توسعه دهندگان این عضله پوشیدنی قصد دارند عملکرد آن را در بخش شانه متمرکز کرده و وزن آن را که اکنون چهار کیلوگرم است کاهش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال