ساخت سریع ترین ابررایانه جهان برای مبارزه با بیماری کرونا

تاکنون بسیاری از شرکت های بزرگ تکنولوژی ابررایانه های خود را در اختیار محققین قرار داده اند تا بتوانند روند ساخت واکسن و یا درمانی برای این بیماری را نسریع کنند. اکنون کارشناسان این بخش از ساخت سریع ترین ابررایانه جهان برای مقابله با این ویروس خبر داده اند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و […]

تاکنون بسیاری از شرکت های بزرگ تکنولوژی ابررایانه های خود را در اختیار محققین قرار داده اند تا بتوانند روند ساخت واکسن و یا درمانی برای این بیماری را نسریع کنند. اکنون کارشناسان این بخش از ساخت سریع ترین ابررایانه جهان برای مقابله با این ویروس خبر داده اند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از theguardian، این ابررایانه از مجموع کامپیوترهای داوطلبان که در ساعاتی از روز از کامپیوترهای شخصی خود استفاده نمی کنند، ساخته شده است. قدرت این کامپیوتر در حدی است که می توان از آن برای بررسی تاشدگی پروتئین استفاده کرد. Folding@Home که بررسی قدرت محاسباتی این ابررایانه را بر عهده داشته اعلام کرد که این قدرت ترکیبی قادر است ۱,۰۰۰,۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ عملیات در ثانیه انجام دهد. این یعنی چیزی حدود 6 برابر قوی تر از ابررایانه شرکت IBM به نام سامیت است.

کلیه داوطلبان در این طرح تنها با اجرای یک برنامه ساده در کامپیوترهای شخصی خود در این طرح شرکت کرده اند. این نرم افزار به شناخت فیزیکی ساختار پروتئین ها کمک میکند. برای شناخت پیچیدیگ یک پروتئنی نیاز است تا بوسیله راه های ساده ساختار سه بعدی آن را ساخت. گرگ بومن، یکی از محقین در این پروژه می گوید: استفاده از ابرکامپیوتر ساخته شده، شبیه سازی شاخک این ویروس و تمرکز روی آن است تا بتوانیم نحوه حمله آن به سلول های بدن چگونه است. با فهمیدن نحوه باز شدن شاخک در زمان اتصال آن به سلول های دیگر می توانیم راه حلی برای آن پیدا کنیم. شناخت این موضوع کار سخت و پیچیده ای بود و اطلاعات در مورد آن بسیار کم بود. تا اینکه با ساخت این ابررایانه توانستیم به موفقیت هایی دست پیدا کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال