ساخت اولین پل فولادی در جهان با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی

مهندسان هلندی اولین پل فولادی جهان را که با کمک فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده روی یکی از قدیمی ترین کانال های آمستردام افتتاح کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمستردام میزبان اولین پل فولادی جهان با فناوری چاپ سه بعدی است که درآن حسگرهای پیشرفته برای کنترل تردد عابرین نیز […]

مهندسان هلندی اولین پل فولادی جهان را که با کمک فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده روی یکی از قدیمی ترین کانال های آمستردام افتتاح کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمستردام میزبان اولین پل فولادی جهان با فناوری چاپ سه بعدی است که درآن حسگرهای پیشرفته برای کنترل تردد عابرین نیز تعبیه شده است. این پل در منطقه Red Light نصب شده و طراح آن نیز جوریس لارمان هلندی است. برای ساخت این پل از ربات های جوشکار و تکنیک های مربوط به چاپ سه بعدی استفاده شده است.

این فناوری نوین محصول شرکت MX3D که در مورد طراحی آن گفته شده طرح این پل به صورت کاملا پیچیده بوده و در نهایت انجام چنین معماری با کمک فناوری سه بعدی انجام گرفته است. تیم جیورت‌جنز از شرکت توسعه فن آوری MX3D می گوید: فناوری چاپ سه بعدی یکی از گزینه‌هایی است که کمک می کند پلی با رعایت کامل الگوهای زیباشناسی با قیمتی ارزان و کارآمد بسازیم.

 فناوری چاپ سه بعدی کمک می‌کند تا معماران و طراحان بتوانند ایده های بسیار جالب و جذابی را خلق کنند. این پل در آمستردام معماری چشم‌نواز داشته و البته عناصر هوشمندسازی آن نیز بسیار مورد توجه است. این حسگرها می‌توانند به طور مداوم وضعیت پل را بررسی کرده و بر آن نظارت دقیق داشته باشند. البته باید منتظر ماند تا ببینیم دوام و کارایی چنین سازهایی چقدر است و آیا در آینده دچار افت کیفیت می شوند یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال