ساخت دیوار سه بعدی با قابلیت برقراری ارتباط دیجیتالی

محققان دانشگاه کمبریج نوعی دیوار با فناوری پرینت سه بعدی توسعه دادند که می تواند با کمک حسگرهای موجود اطلاعاتی را به ما گزارش دهد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از فناوری پرینت سه بعدی برای ساخت دیوار بتنی استفاده کردند. این دیوار با وجود ایمنی و زیبایی هوشمند نیز خواهد […]

محققان دانشگاه کمبریج نوعی دیوار با فناوری پرینت سه بعدی توسعه دادند که می تواند با کمک حسگرهای موجود اطلاعاتی را به ما گزارش دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از فناوری پرینت سه بعدی برای ساخت دیوار بتنی استفاده کردند. این دیوار با وجود ایمنی و زیبایی هوشمند نیز خواهد بود. زیرا حسگرهای به کار رفته در آن امکان ارسال اطلاعات لازم را خواهند داشت.

تیم تحقیقاتی کمبریج یک دیوار حائل به نام هدوال ساخته که به دلیل وجود حسگرهای تعبیه شده می تواند داده هایی مانند دما، کشش و فشار را اندازه گیری کند. بدین ترتیب محققان می توانند نقص های موجود را پیش از ایجاد شناسایی و برطرف کنند.

پروفسور عبیر الطبا، از دپارتمان مهندسی در بیانیه خود در مورد این دیوار گفته است دیجیتالی کردن بین دیوار به معنی ارتباط ما با آن است. می توان از حواس خود برای درک ساختارهای پرینت سه بعدی استفاده کرده و استفاده از آنها را در صنعت افزایش دهیم.

در حال حاضر دیوارهای پیش ساخته دارای محدودیت هایی در ساخت هستند. اما این تیم تحقیقاتی معتقد است روش های قدیمی نیتز به قالب بندی و تقویت فولاد برای ساخت این نوع دیوارها دارد. در حالیکه استفاده از پرینت سه بعدی می تواند دیوارهایی بدون نیاز به ارماتور فولادی و بدون قالب طراحی کرده و بسازد. استحکام این نوع از دیوارها به جای فولاد روی شکل هندسی آنها است. همچنین استفاده از پرینت سه بعدی علاوه بر کاهش هزینه ها، باعث کاهش مواد مصرفی شده و میزان کربن منتشر شده را نیز کاهش می دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال