ساخت دستگاهی که می تواند از طریق گوش روی مغز نظارت کند

محققان نوعی دستگاه پیچ و تاب دار ساختند که قادر است با قرارگیری در کانال گوش روی فعالیت های مغز نظارت داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت تکنا، در رابط های مغز و رایانه از الکترودها برای کاشت در مغز و با جمجمه استفاده میشود. دستگاه جدید محققان نوعی رابط جدید است […]

محققان نوعی دستگاه پیچ و تاب دار ساختند که قادر است با قرارگیری در کانال گوش روی فعالیت های مغز نظارت داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت تکنا، در رابط های مغز و رایانه از الکترودها برای کاشت در مغز و با جمجمه استفاده میشود. دستگاه جدید محققان نوعی رابط جدید است که از طریق مجرای گوش این کار را انجام می دهد.

گروهی از دانشمندان دانشگاه شینهوا در چین این دستگاه را توسعه داده اند. نام این دستگاه اسپیرال ای گذاشته شده است. این دستگاه ۵۰ میلی متر طول دارد و همانند یک نوار مستطیلی است که از دولایه پلیمر حافظه دار و یک لایه تحریک پذیر الکتروگرمایی و EEG است.

کارکرد این دستگاه بدین گونه است که با قرارگیری در محل مورد نظر و تحت یک میدان مغناطیسی خارجی، در لایه تحریک پذیر نوعی فرایند گرمایش آغاز می‌شود. گرما لایه های پلیمر را به حالت صاف درمی آورد. در این حالت نوار به شکل صاف درآمده و در دیواره های مجرای گوش قرار می‌گیرد. در این حالت EEG یا همان لایه الکترود به صورت فشرده روی پوست کانال گوش قرار گرفته و قادر خواهد بود سیگنال های الکتریکی مغز را دریافت کند.

دستگاه ساخته شده برای هر فرد باید به صورت سفارشی و مطابق با اندازه گوش شخص گسترش یابد. همچنین به دلیل توخالی ساخته شدن روی امواج صوتی تاثیری نداشته و شنوایی فرد را مسدود نمی کند. دانشمندان قصد دارند از این دستگاه برای تشخیص بیماری هایی نظیر صرع و خواب آلودگی از طریق نظارت بر الگوهای مغزی استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال