ساخت رباتی که می تواند پنل های خورشیدی را به تنهایی تمیز کند

ربات خودکار جدید قادر است بدون دخالت انسان پنل های خورشیدی را در پشت بام تمیز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گرد و خاک موجود روی پنل های خورشیدی علاوه بر ایجاد اختلال می تواند تا ۵ درصد بازده آنها را کاهش دهد. به همین دلیل یک استارتاپ ربات خودکاری را […]

ربات خودکار جدید قادر است بدون دخالت انسان پنل های خورشیدی را در پشت بام تمیز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گرد و خاک موجود روی پنل های خورشیدی علاوه بر ایجاد اختلال می تواند تا ۵ درصد بازده آنها را کاهش دهد. به همین دلیل یک استارتاپ ربات خودکاری را برای تمیز کردن این پنل ها توسعه داده است که وظیفه آن تمیز کردن پنل ها در پشت بام است. این پنل ها ممکن است هزاران کیلومتر مربع باشد و نشستن کرد و غبار روی آن میزان قابل توجهی از برق خورشیدی را کاهش می دهد.

استارتاپ پلکو Pelco رباتی طراحی کرده است که به عنوان تمیز کننده پنل ها روی پشت بام کار می کند و می تواند تا ۱۵ درصد تولید برق پنل ها را افزایش دهد. به گفته شرکت سازنده این ربات سبک ترین ربات پاک کننده این پنل ها محسوب میشود که با هدف حل مشکلات مربوط به ایمنی می تواند کارایی منحصربه‌فردی را از خود نشان دهد.

ربات پلکو می تواند بدون دخالت انسان پنل‌های آلوده را تمیز کند. تنها با قرار دادن ربات روی پنل ها و زدن دکمه برو بدون نیاز به اپراتور وظیفه تمیز کردن آغاز می شود. روی این ربات دو محفظه مکش قوی قرار دارد که قادر است پنل های دارای ۴۵ درجه شیب را نیز تمیز کند. وزن آنها تنها ۲۰ کیلوگرم است و حمل آن نیز آسان است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال