ساخت هواپیمای بادبانی برای پرواز روی سطح سیاره مریخ

بعد از هلی کوپتر نبوغ ناسا، اکنون مهندسان دانشگاه آریزونا قصد دارند یک هواپیمای بادبانی با هدف پرواز روی سطح سیاره سرخ بسازند. این هواپیما می تواند با پرواز روی سطح مریخ اطلاعاتی را در مورد فضای جو آن به دست آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه آریزونا سعی دارند […]

بعد از هلی کوپتر نبوغ ناسا، اکنون مهندسان دانشگاه آریزونا قصد دارند یک هواپیمای بادبانی با هدف پرواز روی سطح سیاره سرخ بسازند. این هواپیما می تواند با پرواز روی سطح مریخ اطلاعاتی را در مورد فضای جو آن به دست آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه آریزونا سعی دارند هواپیمای بادبانی مجهز به حسگر های متعدد و دوربین بسازند که می‌تواند با کمک انرژی باد به مدت چند ساعت یا حتی چند روز روی سطح سیاره سرخ پرواز کند. این هواپیما با وزن حدود ۵ کیلوگرم و طول بال ۳.۴ متر ساخته می شود.

 هلیکوپتر نبوغ در سال ۲۰۲۱ توسط ناسا توانست روی سیاره مریخ اکتشافات جدیدی را آغاز کند. اکنون محققان دانشگاه آریزونا قصد دارند با کمک هواپیمای بادبانی بدون موتور خود پرواز دیگری بر فراز سطح سیاره سرخ طراحی کنند. جزئیات مربوط به طرح اولیه این هواپیمای بادبانی مریخی اخیراً توسط محققان در مجله Aerospace چاپ شده است.

 به گفته آنها استفاده از این گلایدر می‌تواند شکاف علمی مشاهداتی بین مریخ نوردها و فضاپیماهای در حال گردش پر کند. همچنین به دلیل ابعاد کوچک به راحتی درون ماهواره قرار می گیرد و می تواند پس از پرتاب به فضا همانند یک اوریگامی باز شده و به اندازه نهایی برسد. الکساندر کلینگ دانشمند تحقیقاتی ناسا می گوید یکی از مهمترین مطالعات مریخ می‌تواند بررسی سطح آن از فاصله چند کیلومتری باشد. در این ناحیه تبادلات سطح و جو  رخ خواهد داد.

 همچنین گرد و غبار نیز در این قسمت تجمع پیدا کرده و به جو فرستاده می شود. بادهای عظیم این سیاره نیز از ترکیب گازهای کمیاب با این گرد و غبار ایجاد می شود. در حالیکه ما از هیچ کدام از آنها اطلاعات زیادی نداریم. محققان قصد دارند این هواپیمای بادبانی را با کمک بالن به اتمسفر ارسال کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال