ساخت سلول خورشیدی از خاک ماه توسط بلواوریجین

بلواوریجین با هدف استقرار دایم انسان در ماه ، یا استخراج منابع ماه توانست پنل خورشیدی بسازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از محققان پیش از این در مورد ساخت پنل های خورشیدی از سطح غبارآلود ماه صحبت کرده بودند. زیرا رگولیت ماه شامل عناصر مهمی مانند سیلیکون، آهن ، منیزیم […]

بلواوریجین با هدف استقرار دایم انسان در ماه ، یا استخراج منابع ماه توانست پنل خورشیدی بسازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از محققان پیش از این در مورد ساخت پنل های خورشیدی از سطح غبارآلود ماه صحبت کرده بودند. زیرا رگولیت ماه شامل عناصر مهمی مانند سیلیکون، آهن ، منیزیم و آلومینیوم است.زمانیکه خاک ماه توسط ماموریت آپولو به زمین آمد و این عناصر در آن شناسایی شد، مقاله های بسیاری در مورد ساخت پنل خورشیدی توسط آن منتشر شد.

طبق گزارش منتشر شده توسط ارزتکنیکا، بلو اوریجین، شرکت فضایی خصوصی که به جف بروس تعلق دارد، در سکوت خبری تنها در وبلاگ خود در مورد ساخت این ایده خبری را منتشر کرد. در این وبلاگ اعلام شد این شرکت از دوسال پیش روی ایده موردنظر طی برنامه ای به نام کیمیاگر آبی کار کرده است. این شرکت در بررسی های خود از خاک شبیه سازی شده و مواد شبیه به رگولیت ماه از نظر شیمیایی استفاده کرده است. این شرکت توانسته علاوه بر سلول های خورشیدی، سلول های انتقال برق را نیز توسعه دهد.

در ساخت این پنل از روش مهندسی به نام الکترولیز رگولیت مذاب است که توسط بلواوریجین برای ساخت سلول های خورشیدی ارتقا داده شد. در این فرایند رگولیت ها در مقابل یک جریان الکتریکی مستقیم با دمایی برابر ۱۶۰۰ درجه سانتی گراد قرار می‌گیرند. بدین ترتیب امکان استخراج آهن، سیلیکون و آلومینیوم از خاک ماه وجود دارد. بلواوریجین توانست با استفاده از این روش سیلیکون را با خلوص ۹۹.۹۹ درصد تولید کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال