ساخت پهپادی با الهام از حشرات برای بازرسی مکان های خطرناک

پژوهشگران با هدف استفاده از پهپادها در مکان های خطرناک نوعی پهپاد با الهام از حشره ها ساخته اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پهپاد جدید دانشمندان قادر است با صرفه جویی در زمان و هزینه در فضاهای خطرناک و محدود پرواز کند. در حال حاضر ورود به فضاهای خطرناک و محدود […]

پژوهشگران با هدف استفاده از پهپادها در مکان های خطرناک نوعی پهپاد با الهام از حشره ها ساخته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پهپاد جدید دانشمندان قادر است با صرفه جویی در زمان و هزینه در فضاهای خطرناک و محدود پرواز کند. در حال حاضر ورود به فضاهای خطرناک و محدود توسط افراد انجام می گیرد که می تواند جان آنها را به خطر بیندازد. اما می توان با کمک یک ربات کوچک چنین کارهای خطرناکی را به راحتی انجام داد. پژوهشگران در شرکت Flyability برای کنکاش در موقعیت های خطرناک یک ربات طراحی کرده‌اند. به گفته شرکت سازنده این اولین ربات قفسی است که می‌تواند فضاهای محدود پرواز کند.

آنها برای عدم برخورد پهپاد با موانع از حشرات الهام گرفتند. در واقع با وجود برخورد به مانع همچنان به پرواز خود ادامه خواهند داد. این ربات به حسگر لایدار مجهز است که پس از ایجاد یک مدل سه بعدی میتواند یک بازخورد بصری را نیز فراهم کند. در واقع این دستگاه با تبدیل به یک سونار دائماً در حال انتشار امواج است.

از دیگر ویژگی مهم پهپادهای Flyability عدم استفاده از جی پی اس در پرواز است. دایکوتز مدیر عامل این شرکت می‌گوید: این ویژگی بسیار مهم باعث می‌شود تا بتوان از این پهپاد در یک معدن یا خط لوله فاضلاب در زیر زمین بدون نیاز به چنین سیگنالی استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال