احداث مراکز آب و هوایی ناسا در ماه

ناسا قصد دارد همراه با مامورین آرتمیس یک مرکز آب و هوایی نیز در ماه احداث کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آغاز ماموریت آرتمیس یک میتواند آغازگر دور جدیدی از اکتشافات فضایی باشد. ناسا امیدوار است بتواند همراه با این ماموریت مراکز آب و هوایی را نیز در ماه راه اندازی […]

ناسا قصد دارد همراه با مامورین آرتمیس یک مرکز آب و هوایی نیز در ماه احداث کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آغاز ماموریت آرتمیس یک میتواند آغازگر دور جدیدی از اکتشافات فضایی باشد. ناسا امیدوار است بتواند همراه با این ماموریت مراکز آب و هوایی را نیز در ماه راه اندازی کند. وظیفه این مراکز اطلاع از وضعیت بادها و تابش خورشیدی خواهد بود.

ماموریت آرتمیس باردیگر حضور انسان روی ماه را عملی خواهد کرد. بطوری که عصر جدیدی از اکتشافات فضایی خواهد بود. یکی از دلائل مهم بودن آب و هوای فضایی و اطلاع از وضعیت آن تجهیز کپسول اوریون است. ناسا میخواهد از مجهز بودن این کپسول مطمئن شود. زیرا قطعا اوریون با پرتوهای کیهانی برخورد خواهد کرد. به گفته جیم فری معاون این ماموریت برخورد این پرتوها با سرنشینان کپسول خطر بزرگی به شمار می رود. به همین دلیل ناسا تمرکز زیادی روی آن دارد.

مسئله آب و هوا در ماموریت های آینده نیز همچنان مهم خواهد بود. فری در این مورد می گوید: ناسا همراه با این ماموریت حسگرهای فضایی را نیز بهمراه خواهد داشت. تا بتوان باد خورشیدی و تابش ها را بررسی کرد. این طرح اکتشافی نوعی آمادگی برای سفر به ماه و مریخ محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال