کسب و کارهای دارای اینماد در ایران ۸۱ درصد از فروش خود را از طریق شبکه های اجتماعی انجام می دهند

طبق گزارش های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بسیاری از کسب و کارهای ایرانی حتی با وجود اینماد نیز برای ارائه کالا از شبکه های اجتماعی و یا پیام رسان ها استفاده میکنند. این مرکز طی گزارشی از نیمه نخست سال ۹۹ اعلام کرد شیوع ویروس کرونا تاثیر بسزایی بر کسب و کارهای موجود در تجارت […]

طبق گزارش های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بسیاری از کسب و کارهای ایرانی حتی با وجود اینماد نیز برای ارائه کالا از شبکه های اجتماعی و یا پیام رسان ها استفاده میکنند. این مرکز طی گزارشی از نیمه نخست سال ۹۹ اعلام کرد شیوع ویروس کرونا تاثیر بسزایی بر کسب و کارهای موجود در تجارت الکترونیکی کشور به وجود آورده است. همچنین در نیمه نخست امسال ارزش معاملات الکترونیکی انجام شده ۳.۸ درصد بیشتر شده است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تعداد نمادهای اعتماد الکترونیکی دریافت شده نسبت به سال گذشته حدود سه برابر بوده است. در این بین ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه نیز به ترتیب ۹ درصد و ۲۰ درصد افزایش داشته است. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور میزان معاملات تجارت الکترونیکی را با ۲۸۴ درصد رشد حدود ۶۳۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرده است. بدین ترتیب مبلغ هر خرید الکترونیکی در سال 99 نسبت به سال  ۹۸ ، ۱۵۳ درصد افزایش داشته است.

در میان واحدهای تجارت الکترونیکی که نماد اعتماد را نیز دریافت کرده اند، حدود ۸۱ درصد کلیه کالاهای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به فروش می رسانند. ۴۶ درصد از این وب سایت ها از طریق پیام رسان ها و بیشتر از ۲۸ درصد آنها نیز از اپلیکیشن موبایل استفاده می کنند. میزان استفاده از پلتفرم های ایرانی در این بین مشخص نیست اما شبکه اجتماعی اینستاگرام نقش اصلی را ایفا می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال