بال‌های پروانه، می‌تواند کلیدی برای رسیدن به صفحه‌نمایش‌های بدون حساسیت به نور باشد

همواره پروانه‌ها، یکی از منابع شگفت‌انگیز دنیای تکنولوژی برای الهام‌گرفتن می‌باشند و به نظر نمی‌رسد که الهام‌گیری از این موجود کوچک، به این زودی‌ پایان یابد. حال محققان آلمانی در جدیدترین کشف خود به طراحی بی‌قاعده‌ی بال‌های پروانه دست پیدا کرده و متوجه شده‌اند که این بال‌های شیشه‌ای می‌تواند بازتاب نور را تقریبا از هر زاویه‌ای از […]

همواره پروانه‌ها، یکی از منابع شگفت‌انگیز دنیای تکنولوژی برای الهام‌گرفتن می‌باشند و به نظر نمی‌رسد که الهام‌گیری از این موجود کوچک، به این زودی‌ پایان یابد. حال محققان آلمانی در جدیدترین کشف خود به طراحی بی‌قاعده‌ی بال‌های پروانه دست پیدا کرده و متوجه شده‌اند که این بال‌های شیشه‌ای می‌تواند بازتاب نور را تقریبا از هر زاویه‌ای از بین ببرد.

این موضوع می‌تواند برای تلفن‌ها، لنز دوربین‌ها و صفحه‌نمایش تقریبا هر وسیله‌ی دیگری که به نور حساسیت داشته و آن را بازتاب می‌کند، بسیار حیاتی باشد. حال دانشمندان قصد دارند تا شکل ظاهری این بال‌ها را دوباره در آزمایشگاه طراحی کنند اما آنها از همین حالا، آینده‌ای را روشن برای تلفن‌های همراه و مشکل بازتاب نور از صفحه‌نمایش آنها را اعلام کرده‌اند.

طرح‌های مفهومی فعلی که ساخته شده‌اند، قابلیت دفع گرد و غبار و آب را دارند، پس حتی نیازی به تمیز کردن مداوم این صفحه‌نمایش‌ها نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال