خرید توییتر توسط ایلان ماسک با اولین چالش مواجه شد

طبق بیانیه صندوق بازنشستگی فلوریدا ایلان ماسک نمی تواند تا سه سال دیگر معامله ۴۴ میلیاردی خرید توییتر را انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدیرعامل تسلا به دلیل داشتن سهم زیادی در این پلتفرم امکان نهایی کردن این معامله را تا سال ۲۰۲۵ نخواهد داشت. طبق گفته صندوق بازنشستگی هیئت […]

طبق بیانیه صندوق بازنشستگی فلوریدا ایلان ماسک نمی تواند تا سه سال دیگر معامله ۴۴ میلیاردی خرید توییتر را انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدیرعامل تسلا به دلیل داشتن سهم زیادی در این پلتفرم امکان نهایی کردن این معامله را تا سال ۲۰۲۵ نخواهد داشت. طبق گفته صندوق بازنشستگی هیئت مدیره در این زمینه نقش خود را به خوبی انجام نداد و همچنین جک دورسی و پاراگ آگراوال نیز مدعی علیه در این شکایت هستند.

طبق دادخواست گروهی صندوق بازنشستگی پلیس اورلاندو در دادگاه کیفری آمریکا معامله توییتر و ایلان ماسک فعلا منتفی است. بر اساس قانونی به نام تبصره ۲۰۳ در صورتی که فردی سهامی بیش از ۱۵ درصد از یک شرکت در اختیار داشته باشد امکان خرید آن کمپانی را بدون رضایت دو سوم باقیمانده سهامداران نخواهد داشت. اگر این تاییدیه دریافت نشود تا پیش از سه سال دیگر خرید توییتر انجام نمی گیرد. به گفته وکلای این صندوق بازنشستگی ماسک حدود ۱۰ درصد از سهام توییتر را در اختیار داشت سپس وی با همکاری مورگان استنلی و جک دورسی ۱۵ درصد از سهام طرف خریدار را در اختیار گرفتند.

در صورت موافقت دادگاه با استدلال این صندوق بازنشستگی تنها در صورت دریافت رضایت دو سوم از سهامداران این شرکت این معامله انجام می گیرد. در غیر این صورت باید تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد. با توجه به وعده ایلان ماسک به سرمایه‌گذاران در مورد بازدهی ۵ تا ۱۰ برابری به آن ها هنوز مشخص نیست نظر دیگر نهادهای نظارتی در مورد این معامله به چه صورت خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال