دانشمندان با پرورش میلیاردها سلول بنیادی در ایستگاه فضایی درمانهای مبتنی بر آن را گسترش می دهند

دانشمندان قصد دارند با هدف توسعه درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی میلیاردها سلول بنیادی را در ایستگاه فضایی پرورش دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان مرکز پزشکی سیدرز-ساینای قصد دارند رشد و پرورش میلیاردها سلول بنیادی را در ایستگاه فضایی بررسی کنند. هدف آنها نیز توسعه مجموعه ای از […]

دانشمندان قصد دارند با هدف توسعه درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی میلیاردها سلول بنیادی را در ایستگاه فضایی پرورش دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان مرکز پزشکی سیدرز-ساینای قصد دارند رشد و پرورش میلیاردها سلول بنیادی را در ایستگاه فضایی بررسی کنند. هدف آنها نیز توسعه مجموعه ای از درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی خواهد بود. دروف سارین از محققان این پروژه در ماموریت ارسال سلول های بنیادی به ایستگاه فضایی اعلام کرد در صورت موفقیت این پروژه احتمالاً امکان رشد میلیاردها سلول بنیادی در فضا فراهم می شود. سلول های بنیادی امکان تولید هر نوع سلولی در بدن را خواهند داشت. همچنین به دلیل سازگاری زیاد می‌توانند در درمان بسیاری از بیماریها از جمله پارکینسون و بیماری های قلبی به عنوان ابزار کلیدی مورد استفاده قرار بگیرند.

سلول های بنیادی اولیه برای این تحقیق توسط کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی ارسال شده است. در ایستگاه فضایی نیز چندین آزمایش سلولهای بنیادی انجام گرفته است زیرا در شرایط ریز گرانش میتوان از محیط متفاوتی برای روش ها و کاربرد های جدید استفاده کرد. بنابراین فضا می تواند یکی از مشکلات تولید انبوه سلولهای بنیادی را برطرف کند تا پس از آن استفاده از این سلولها و کاربردی شدن آن در درمان ها افزایش یابد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی و سلامت مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال