کاشت کاکتوس جهت استفاده در صنایع مختلف

اپونتیا نوعی از گیاه مقاوم و سازگار با اقلیم های خشک و نیمه خشک است که کاربردهای بسیاری در صنعت دارو دارد. این گیاه می تواند به تثبیت خاک کمک کرده و جهت تامین علوفه و حتی تغذیه انسانی نیز به کار برده شود. این گیاه که از تیره کاکتوس ها محسوب می شود کارایی […]

اپونتیا نوعی از گیاه مقاوم و سازگار با اقلیم های خشک و نیمه خشک است که کاربردهای بسیاری در صنعت دارو دارد. این گیاه می تواند به تثبیت خاک کمک کرده و جهت تامین علوفه و حتی تغذیه انسانی نیز به کار برده شود. این گیاه که از تیره کاکتوس ها محسوب می شود کارایی بسیاری در صنایع مختلف داشته و به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در اعلامیه ای عنوان کرده است که کاشت این نوع از گیاه پرکاربرد کاکتوس در سه منطقه از کشور آغاز شده است. کاشت گیاه اپونتیا با حمایت ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد. این گیاه پرکاربرد مکزیکی، اکنون در بسیاری از کشورهای جهان کشت می شود و از جمله دلایل عمده آن میزان میوه بالای آن به نسبت تعداد پایین خار آن می باشد به طوری که در هر هکتار تا 30 تن میوه می دهد و مناسب انوع بسیاری از آب و هوای قاره های متفاوت است. کاشت این گیاه در ایران جهت بهره برداری از فواید صنعتی گوناگون آن صورت می گیرد و در اشتغال زایی نقش به سزایی را ایفا خواهد کرد.

این گیاه جهت تامین علوفه برای دام ها به خصوص در استان های خشک و نیمه خشک جنوب و جنوب شرقی بسیار پرکاربرد خواهد بود و نقش مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد داشت. قرار است تا این گیاه پرکاربرد در سه شهر سیستان و بلوچستان، بوشهر و تهران کاشته شود تا جهت تامین آب نیز مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی هدف از کاشت این گیاه، پس از تامین آب چرا که تا 80 درصد آب را در ساقه خود ذخیره می کند؛ استفاده در صنعت دارویی جهت تولید ژل، قرص، پودر  و شربت و داروهای آنتی اکسیدان دار و تغذیه به خصوص علوفه جهت دام ها خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال