دستیابی کالیفرنیا به ۹۷ درصد از برق مصرفی خود با کمک انرژی تجدیدپذیر

کالیفرنیا برای مدت کوتاهی در اوایل سال میلادی کنونی توانست با استفاده از انرژی تجدید پذیر ۹۷ درصد از برق مصرفی خود را تامین کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایالت کالیفرنیا در برنامه‌ریزی‌های خود تصمیم دارد طی بیست و پنج سال آینده یک شبکه برق عاری از کربن داشته باشد. به […]

کالیفرنیا برای مدت کوتاهی در اوایل سال میلادی کنونی توانست با استفاده از انرژی تجدید پذیر ۹۷ درصد از برق مصرفی خود را تامین کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایالت کالیفرنیا در برنامه‌ریزی‌های خود تصمیم دارد طی بیست و پنج سال آینده یک شبکه برق عاری از کربن داشته باشد. به همین دلیل در اوایل ماه جاری میلادی طی مدت کوتاهی این بخش از آمریکا توانست ۹۷ درصد از برق خود را از طریق انرژی تجدید پذیر تامین کند که در نوع خود رکوردی جدید محسوب می شود .

در تاریخ ۳ آوریل ایالت کالیفرنیا رکورد جدیدی را در استفاده از انرژی تجدید پذیر ثبت کرد. البته پیش از آن نیز به مدت یک هفته با استفاده از انرژی تجدید پذیر توانست برق مصرفی 96.4 درصد از برق شبکه را تامین کند. در بیانیه مدیرعامل اپراتور مستقل سیستم کالیفرنیا آمده است: اگرچه رکوردهای کسب شده به زمان کوتاهی تعلق دارد اما همین پیشرفت ها می تواند کمک کند تا با اتکا بر آن به اهداف بلند مدت در مورد انرژی پاک دست پیدا کنیم.

 به طور کلی در فصل بهار استفاده از انرژی تجدیدپذیر تولید شده از خورشید و باد به حداکثر میزان خود می رسد. زیرا آب و هوای مطلوب در این بازه زمانی و زاویه مناسب خورشید باعث دستیابی به آن خواهد شد. در هر صورت دستیابی کالیفرنیا به این رکورد ۹۷ درصدی نوعی دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. این کشور با غیرفعال کردن بسیاری از نیروگاههای گازی خود قصد دارد با هدف حمایت از مسائل زیست محیطی بیش از پیش به منابع دوره‌ای مانند خورشید و باد متکی باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال