ایمپلنت بی سیم محققان کالیفرنیایی سطح اکسیژن در بافت های عمیق بدن را پایش می کند

محققان کالیفرنیایی ایمپلنت کوچک بی سیمی توسعه دادند که می تواند میزان سطح اکسیژن رسانی به بافت های عمیق بدن را اندازه گیری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا ایمپلنت کوچک بیسیم ساخته‌اند که می‌تواند در بافت های عمیق به شناسایی میزان اکسیژن رسانی بپردازد. این محققان هدف از […]

محققان کالیفرنیایی ایمپلنت کوچک بی سیمی توسعه دادند که می تواند میزان سطح اکسیژن رسانی به بافت های عمیق بدن را اندازه گیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا ایمپلنت کوچک بیسیم ساخته‌اند که می‌تواند در بافت های عمیق به شناسایی میزان اکسیژن رسانی بپردازد. این محققان هدف از توسعه این ابزار را پایش سلامت اندام های پیوندی عنوان کرده اند. وظیفه اصلی این این ایمپلنت کوچک بی سیم اندازه گیری میزان اکسیژن رسیده به بافتهای داخل بدن است. در حال حاضر برای اندازه گیری اکسیژن رسانی به بافت ها از تصویرسازی تشدید مغناطیسی استفاده می شود که بسیار وقت گیر بوده و نتایج آن در زمان حال مشخص نمی شود.

 اما ایمپلنت ساخته شده توسط محققان تنها به اندازه یک کفشدوزک بوده و قادر به اندازه گیری سیگنال های عصبی و فعالیت عضلات است. درون این ایمپلنت یک فیلم حساس به اکسیژن یک میکرو ال ای دی و یک فیلتر نوری قرار دارد که با کمک هم می توانند سطح اکسیژن رسانی در بافتهای اطراف خود را اندازه بگیرند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال