اپلیکیشن های ضبط تماس به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران از پلی استور حذف می‌شوند

گوگل به دلیل ایجاد تغییرات اساسی در سیاست های خود و با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران کلیه برنامه های مربوط به ضبط تماس را از پلی استور حذف میکند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مراسم توسعه دهندگان گوگل اعلام شد به دلیل ایجاد تغییرات اساسی در سیاست های این شرکت […]

گوگل به دلیل ایجاد تغییرات اساسی در سیاست های خود و با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران کلیه برنامه های مربوط به ضبط تماس را از پلی استور حذف میکند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مراسم توسعه دهندگان گوگل اعلام شد به دلیل ایجاد تغییرات اساسی در سیاست های این شرکت و با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران این غول موتور جستجو کلیه برنامه های ضبط تماس را حذف خواهد کرد. از تاریخ ۲۱ اردیبهشت این تغییرات اعمال خواهد شد و توسعه دهندگان نیز از Accessibility API محروم می شوند. زیرا به گفته گوگل این API ها برای قابلیت هایی مانند ضبط تماس کاربران توسط توسعه دهندگان شخص ثالث نخواهد بود.

 به نظر می رسد طبق سیاست‌های جدید این شرکت برنامه های ضبط تماس به طور کامل از اکوسیستم اندروید خارج می شود. همچنین دلیل اصلی این اقدام نیز حفظ حریم خصوصی کاربران اعلام شده است. البته پیش از این قابلیت ضبط تماس در اندروید ۱۰ نیز به طور پیش فرض مسدود شده بود. پس از آن توسعه دهندگان از Accessibility API استفاده کرده اند که از ماه آینده امکان استفاده از آن نیز وجود ندارد.

البته اجرای این سیاست توسط گوگل تنها در برخی گوشی‌های اندرویدی اعمال می شود و احتمالا گوشی های پیکسل همچنان به پشتیبانی خود از این قابلیت ادامه می دهند. از طرفی سامسونگ نیز به دلیل استفاده از رابط کاربری One UI این ویژگی را به کاربران ارائه می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال