دوربینی برای مشاهده درون اجسام با کمک اشعه لیزر

محققان توانستند دوربینی بسازند که قادر است با کمک اشعه لیزر از درون اجسام عکس‌برداری کند. این دوربین با تاباندن اشعه لیزر با طول موج چند تراهرتز به درون اجسام جامد، تصویر واضحی از درون آنها را به نمایش بگذارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این دوربین برای تهیه عکس از درون […]

محققان توانستند دوربینی بسازند که قادر است با کمک اشعه لیزر از درون اجسام عکس‌برداری کند. این دوربین با تاباندن اشعه لیزر با طول موج چند تراهرتز به درون اجسام جامد، تصویر واضحی از درون آنها را به نمایش بگذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این دوربین برای تهیه عکس از درون اجسام جامد از تاباندن لیزر کمک میگیرد. دانشمندان برای عکس های این دوربین نام ابرطیفی را انتخاب کرده اند. از این دوربین می توان برای تهیه عکس از درون اجسام مانند البسه، کاغذ و پلاستیک استفاده کرد.

این دوربین با استفاده از یک کریستال غیرخطی نور لیزر را به الگوهای تراهرتز تبدیل می کند. تصویر نهایی شامل تک پیکسل هایی خواهد بود که درون انها، امضای الکترومغناطیسی اشیای مختلف دیده می شود. عکس برداری با کمک اشعه لیزر بر خلاف اشعه ایکس هیچگونه خطری برای سلامتی ایجاد نخواهد کرد. به همین دلیل این دوربین برای عکسبرداری از اشیای بیولوژیک مناسب خواهد بود. از دیگر کاربردهای این دوربین در آینده می توان به انجام بازرسی در فرودگاهها، ساخت حسگر هوشمند در خودروها و افزایش کنترل کیفیت ساخت انواع محصول و یا حتی در درمان بیماری هایی مانند سرطان پوست نیز نام برد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال