آیا هواوی میتواند بدون سرویس های گوگل ادامه دهد؟

مدیر ارشد هواوی طی مصاحبه ای اعلام کرد که این شرکت بدون سرویس های گوگل و گوگل مپ نمیتواند ادامه دهد. گوشی های اخیر این شرکت میت 30 و میت 30 پرو بودند که بدون سرویس های گوگل نظیر پلی استور عرضه شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل […]

مدیر ارشد هواوی طی مصاحبه ای اعلام کرد که این شرکت بدون سرویس های گوگل و گوگل مپ نمیتواند ادامه دهد. گوشی های اخیر این شرکت میت 30 و میت 30 پرو بودند که بدون سرویس های گوگل نظیر پلی استور عرضه شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Cnet ، شرکت هواوی چندی پیش از طرف دولت آمریکا مورد تحریم قرار گرفت. این شرکت به جاسوسی برای دولت چین متهم شد و بدین ترتیب از دسترسی به قطعات آمریکایی و سرویس های نظیر شرکت گوگل محروم شد.

هواوی پس از ماجرا و در پی عرضه گوشی های میت 30 و میت 30 پرو اعلام کرد که قرار است بوت لودر گوشی ها در مدل های جدید باز باشد تا کاربران بتوانند بصورت مجزا برنامه هایی نظیر گوگل را روی آن نصب کنند. اما در عمل این کار نیز انجام نگرفت و کاربران پس از آن در عمل انجام شده قرار گرفتند. حالا این مدیر ارشد به ناتوانی در مقابل عدم دسترسی به سرویس های گوگل ، کروم و مپ اعتراف کرده و گفته است که این شرکت با این مشکل حسابی زمین گیر شده اند.

پیش از این هواوی قرار بود از سیستم عامل هارمونی Os که در اختیار دارد استفاده کند ، اما این سیستم‌عامل به سال‌ها زمان نیاز دارد تا کیفیت سرویس‌هایش به پای همتای گوگل برسد. هواوی در ارائه آمار فروش های سه ماهه نخست امسال فروشی نزدیک به ۱۸۵ میلیون گوشی را اعلام کرده که 26 درصد رشد را نشان میدهد. البته نمیتوان این رقم را به آینده نیز تعمیم داد. زیرا بیشتر این ارقام در زمان ماقبل تحریم بدست آمده اند. هواوی هنوز تصمیمی برای ادامه کار نگرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال